Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sångsvan som äter kaveldun.
Kan väl inte vara mycket mat i?

Bilagor

• 12jan´06 sångsvanar 029.jpg
    12jan´06 sångsvanar 029.jpg
    51.5 KB · Visningar: 225
Disigt och långt håll, men situationen var lite rolig. Tornfalk + Kaja

Bilagor

• img_5561061019fotos.jpg
    img_5561061019fotos.jpg
    23.7 KB · Visningar: 200
`Andligt´

Lätt regn, 1/30. Lägg märke till det klädsamma D2x bruset, (iso 400).

Bilagor

• mgl_andligt.jpg.jpg
    mgl_andligt.jpg.jpg
    74.4 KB · Visningar: 325
Oj fel bilder, eller fel tekst, ja ja här kommer en bild till. Var ute i höstvädret idag, mycket fåglar att se! Men dom här kom jag närmast

Bilagor

• 23.jpg
    23.jpg
    89.8 KB · Visningar: 304
En liten fiskmåsbild!

En liten fiskmåsbild!

Väldigt läcker! Använder du något speciellt program för att gör den fina skuggningen bakom bilden?

Re: En liten fiskmåsbild!

gunau skrev:
Väldigt läcker! Använder du något speciellt program för att gör den fina skuggningen bakom bilden?

Tack, nej bara Photoshop.
Jag gör först en tjock ram runt bilden med "stroke" vit i detta fallet. Sedan så gör jag en markering i den innersta delen av ramen och gör en kopia som jag klistrar in som ett nytt lager över den ursprungliga bilden och i det lagret gör jag en drop shadow som jag centrerar. Ganska enkelt.

Efter veckans ihärdiga regnande har det blivit flod i kanalen och strömstaren har dykt upp.

Urusla taggtrådsbilder men hoppas framöver kunna visa lite strömstare `in action´.

Bilagor

• mgl_strömstare.jpg.jpg
    mgl_strömstare.jpg.jpg
    94.6 KB · Visningar: 214
ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto