Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Åk inte dit fågelskådare åker....

gunau skrev:
Att åka till platser som är kända ibland fågelskådare med tanken att "där är det nog bra att fotografera fåglar", leder hos mig alltid till en våldsam frustration. Som ett exempel bifogar jag en bild på egretthäger (den lilla vita precis mitt i bilden), tagen med motsvarande 910 mm. Inte mycket till bild om man åker 30 mil för att det finns just en sådan fågel på platsen.... Har andra några liknande upplevelser?
Allways Gunnar..varberg-falkenberg och öland är ju slående exempel..de rena fågelskådarna är ju de som bestämmer HUR en lokal utformas av olika skäl..på gott och ont. Gömslen i fel ljus, och på långa avstånd.
 
Detta måste väl rimligen vara en tofsmes? Ifrån trädgården idag.
 

Bilagor

  • tofsmes 400.jpg
    tofsmes 400.jpg
    69.4 KB · Visningar: 422
Lite annorlunda Gräsandshane ..det är iaf första gången jag ser en med så mörk kropp.
 

Bilagor

  • _dsc6090-fsf.jpg
    _dsc6090-fsf.jpg
    98.8 KB · Visningar: 372
En av förra vårens nötkråkor som jag inte blev helt nöjd med. Bakgrunden är för trist och rörelseoskärpan i ansiktet känns lite fel...MEN jag gillar hur fokuserad kråkan är på mig(?) som stod och fotade den på ca 20 meters avstånd.

Håll till godo...

//Glenn :)
 

Bilagor

  • nötkråka_myrmatn_hertsöträsk_0007-01_ps400.jpg
    nötkråka_myrmatn_hertsöträsk_0007-01_ps400.jpg
    55.1 KB · Visningar: 324
Fantastiska bilder i tråden på sistone!
Jag sänker nivån lite med en simpel kråka..:
 

Bilagor

  • 061112_kråka_0040_fotosidan.jpg
    061112_kråka_0040_fotosidan.jpg
    76.3 KB · Visningar: 291
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.