Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den här unga sädesärlan har något som ser ut som en fästing mellan näbbroten och ögat.

Är detta vanligt?
 

Bilagor

  • dsc_säd.fäst.jpg.jpg
    dsc_säd.fäst.jpg.jpg
    89.4 KB · Visningar: 174
Sabud skrev:
Den här unga sädesärlan har något som ser ut som en fästing mellan näbbroten och ögat.

Är detta vanligt?

Japp, fästingar på fåglar är rätt vanligt så här års och det ser rätt grisigt ut när en riktigt stor fästing sitter på en väldigt liten fågel.

Den här sparvhöken har en rätt stor och ett gäng små runt sitt öga.
 

Bilagor

  • sparvhök-med-fästing.jpg
    sparvhök-med-fästing.jpg
    88.5 KB · Visningar: 303
johanlind skrev:
Japp, fästingar på fåglar är rätt vanligt så här års och det ser rätt grisigt ut när en riktigt stor fästing sitter på en väldigt liten fågel.

Den här sparvhöken har en rätt stor och ett gäng små runt sitt öga.

Kan fästingarna vara farliga för fåglarna? Få sjukdomar? Eller rent av bli tömda på blod?!?!? :)
 
micke80 skrev:
Har sån tur att ett par Tornfalkar bestämt sig för att häcka i tallen som står 3m bakom vårt hus för andra året i rad. Har blivit några stunder sittande på taknocken ;o) Här är en bild som jag lyckades ta precis när en av föräldrarna kommer med en ödla till en av ungarna.

/Micke

Borde blivit många läckra bilder....?

/Janne
 
Janne H skrev:
Ung Ladusvala stämmer nog bättre.

mvh.

/Janne


Jo just det Svala skall det vara. Jag var nog bra trött när jag skrev inlägget. Men då fick jag ju också reda på att det är Ladusvala och ingen anna sval. Kul att veta. Ingela
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.