Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
johanlind
Aktiv medlem
Sabud skrev:
Den här unga sädesärlan har något som ser ut som en fästing mellan näbbroten och ögat.
Är detta vanligt?
Japp, fästingar på fåglar är rätt vanligt så här års och det ser rätt grisigt ut när en riktigt stor fästing sitter på en väldigt liten fågel.
Den här sparvhöken har en rätt stor och ett gäng små runt sitt öga.
Bilagor
Magnus Kumlin
Aktiv medlem
johanlind skrev:
Japp, fästingar på fåglar är rätt vanligt så här års och det ser rätt grisigt ut när en riktigt stor fästing sitter på en väldigt liten fågel.
Den här sparvhöken har en rätt stor och ett gäng små runt sitt öga.
Kan fästingarna vara farliga för fåglarna? Få sjukdomar? Eller rent av bli tömda på blod?!?!?
johanlind
Aktiv medlem
Magnus Kumlin skrev:
Kan fästingarna vara farliga för fåglarna? Få sjukdomar? Eller rent av bli tömda på blod?!?!?
De kan knappast tömma en fågel på blod, men visst sprider de sjukdomar mellan fåglar, t ex borrelia.
Janne H
Aktiv medlem
PeBro skrev:
På Söderarm 24/8 träffade jag på denne lille gynnare?
Gök.
/Janne
Janne H
Aktiv medlem
FM) (Rind skrev:
Denna duva i Cuvertoirad i frankrike ville inte vara med på bild
Ung Ladusvala stämmer nog bättre.
mvh.
/Janne
Janne H
Aktiv medlem
micke80 skrev:
Har sån tur att ett par Tornfalkar bestämt sig för att häcka i tallen som står 3m bakom vårt hus för andra året i rad. Har blivit några stunder sittande på taknocken ;o) Här är en bild som jag lyckades ta precis när en av föräldrarna kommer med en ödla till en av ungarna.
/Micke
Borde blivit många läckra bilder....?
/Janne
Rind
Aktiv medlem
Janne H skrev:
Ung Ladusvala stämmer nog bättre.
mvh.
/Janne
Jo just det Svala skall det vara. Jag var nog bra trött när jag skrev inlägget. Men då fick jag ju också reda på att det är Ladusvala och ingen anna sval. Kul att veta. Ingela
Tamrock
Aktiv medlem
Midhrafn skrev:
Fiskgjuse
snygg bild på gjusen tommy