Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
Micke _ndersson
Aktiv medlem
Micke _ndersson
Aktiv medlem
Hahaha! Tack, känner mig nu upplyst och som en fullvärdig ornitolog. Men.. en i Uppsala och en i Arboga- då måste dom ju räknas som relativt sällsynta ändå..?!
Senast ändrad:
Magnus Kumlin
Aktiv medlem
INTERNATIONAL WILDBIRD PHOTOGRAPHER 2006
Fortfarande kanonbilder i denna tråd!!
Jag har hittat en tävling som ni borde vara intresserade av! Verkar som finnarna är främst i denna tävling, iaf tidigare år. Vi måste visa dom
http://www.iwpawards.com/index.html
Fortfarande kanonbilder i denna tråd!!
Jag har hittat en tävling som ni borde vara intresserade av! Verkar som finnarna är främst i denna tävling, iaf tidigare år. Vi måste visa dom
http://www.iwpawards.com/index.html
Nordlund32
Aktiv medlem
Nordlund32
Aktiv medlem
Sabud
Aktiv medlem
Nordlund32 skrev:
Fågeln som är lättast att förväxla med lövsångare; gransångare!
Då är det alltså någon av dem på bilden "Kompisar"
Nordlund32
Aktiv medlem
Skiljetecken gran/lövsångare:
Lövsångaren är gulare (ffa som denna ungfågel). Den har ett tydligare streck ovanför ögat (extra tydligt om du jämför framför ögat). Vingarna är längre (marginellt och det syns ej på denna bild).
Gransångaren är, som bör framgå av bilden, genomgående gråare i färgton på ffa bröst och streck ovanför ögat.
500pxl vet jag ej hur jag fick in. Jag bara tryckte på knappen. Jag hade bilderna klara för ett annat galleri och testade bara.
Mvh/Mattias
(Tillägg; den viktigaste detaljen är läte. Både sång och lockläte skiljer. Benen är generellt mörkare hos gransångare. Men tyvärr har lövsångaren på aktuell bild en avvikande benfärg genom att benens översida uppfattas som lika mörka som gransångarens. Normal benfärg hos LS är som mest brungula mot GS som har mörkt bruna till svartbruna ben)
Lövsångaren är gulare (ffa som denna ungfågel). Den har ett tydligare streck ovanför ögat (extra tydligt om du jämför framför ögat). Vingarna är längre (marginellt och det syns ej på denna bild).
Gransångaren är, som bör framgå av bilden, genomgående gråare i färgton på ffa bröst och streck ovanför ögat.
500pxl vet jag ej hur jag fick in. Jag bara tryckte på knappen. Jag hade bilderna klara för ett annat galleri och testade bara.
Mvh/Mattias
(Tillägg; den viktigaste detaljen är läte. Både sång och lockläte skiljer. Benen är generellt mörkare hos gransångare. Men tyvärr har lövsångaren på aktuell bild en avvikande benfärg genom att benens översida uppfattas som lika mörka som gransångarens. Normal benfärg hos LS är som mest brungula mot GS som har mörkt bruna till svartbruna ben)
Magnus Kumlin
Aktiv medlem