ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nattskärra

Nattskärra på flytt som vilar sig på enegren. Som andra nattaktiva fåglar ser de väldigt trötta ut på dagen!
 

Bilagor

  • nattskarra1_aug06fs.jpg
    nattskarra1_aug06fs.jpg
    59.2 KB · Visningar: 2,064
Ormvråkar ser jag ofta, men det är alltid på långa avstånd och ibland undrar jag om jag inte skulle satsat på Digiscoping istället för dslr.

Den här satt på ett mindre hygge efter gamla E4 norr om Söderhamn på betryggande avstånd från bilar och fotografer.
 

Bilagor

  • ormvråk-02.jpg
    ormvråk-02.jpg
    14.3 KB · Visningar: 486
Hehhe, av en händelse så råkade jag upptäcka en sak. Skrolla upp så nattskärran här ovan ligger ungefär mitt på skärmen. Håll i skrollen med musen och rör den lite upp och ner och se: Nattskärran vickar på stjärten!
 
Fråga igen

Nuhar jag ånyo fotat några fåglar som jag har svårt att artbestämma. Kan någon hjälpa till? Den är tagen i vassen vid kusten.
 

Bilagor

  • liten i vassen.jpg
    liten i vassen.jpg
    56.7 KB · Visningar: 384
Skogsnäppa?

Kan detta möjligen vara en skogsnäppa? Den liknar i alla fall det i min fågelbok....
 

Bilagor

  • skogsnäppa 400.jpg
    skogsnäppa 400.jpg
    48.4 KB · Visningar: 410
Porträtt av småfläckig sumphöna

Ännu en från dagens session
 

Bilagor

  • sumphöna porträtt 400.jpg
    sumphöna porträtt 400.jpg
    64.9 KB · Visningar: 228
Vad kan detta vara?

En mycket brusig bild av ytterligare en småfågel. Kan någon ge en ledtråd med denna dåliga bild?
 

Bilagor

  • på ett vassstrå.jpg
    på ett vassstrå.jpg
    66.7 KB · Visningar: 227
Detta är väl rimligen en rörsångare? Den fanns i alla fall i ett massivt vassbälte.
 

Bilagor

  • rörsångare 400.jpg
    rörsångare 400.jpg
    34.3 KB · Visningar: 221
Sista frågan för denna gång

Utanför Göteborg for flera av dessa ganska yviga småfåglarna runt bland buskarna. Ånyo vet jag inte vad det är. Kan det vara en sävsparv????
 

Bilagor

  • i buskens topp 400.jpg
    i buskens topp 400.jpg
    40.2 KB · Visningar: 211
Stötte på mina första korsnäbbar i fredags på två olika ställen. Tyvärr fick jag inga bra bilder, avstånden var för stora. Men frågan är hur i 17 man ser skillnad på de olika korsnäbbarna? Vi kollar på de kassa bilderna få se om någon kan säga vilka arter det är. Det var flera mil mella fåglarna, så ta inte för givet att det är samma art.

Först ut:
 

Bilagor

  • korsnäbb1.jpg
    korsnäbb1.jpg
    70.7 KB · Visningar: 188
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.