Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LG Flatron L2000C

Produkter
(logga in för att koppla)

moose

Aktiv medlem
Finns det någon som använder denna skärm, LG Flatron L2000C ?

Vad tycker ni i sådanna fall om den?

Förslag på andra TFT skärmar på 20 tum i prisklassen 5000.
 
Ja, jag har en sådan. Den är kopplad till familjens gemensamma pc och kommer framför allt att användas för ordbehandling, surf, e-post och liknande. Den är ny (en vecka gammal), men den verkar lovande.

Jag kommer att göra en del bildarbete på den och ska därför kalibrera den, men det dröjer några veckor innan jag gör något seriöst på den. Men, som sagt första intrycket är mycket bra.
 
Jag har inte sett denna skärm "live" men jag har läst mycket gott om den. Är faktiskt lite sugen på den själv. Var tidigare inne på en Samsung 970p men här får jag mer skärmyta vilket inte är fel.
 
Jo den verkar ganska bra, och den har 8 bitar färg vilket ju inte är det vanligaste.

Lars Erik: Hur tycker du färgerna är om du tex arbetar med en bild i photoshop trotts att den inte är kalibrerad?
Är skärmen skarp, och bra för bildbehandling (vet att du inte jobbat på allvar ännu).
Hur är det vita och svarta osv.
 
Kolla Dell.se de säljer 20" Widescreen flat för under 5000:- såg jag i deras senaste utskick.

Någon som vet hur bra deras skärmar är?

2005FPW är beteckningen, 4751.63 inklusive frakt, ännu billigare om man inte vill ha Widescreen...
 
Film) (moose skrev:
Jo den verkar ganska bra, och den har 8 bitar färg vilket ju inte är det vanligaste.

Lars Erik: Hur tycker du färgerna är om du tex arbetar med en bild i photoshop trotts att den inte är kalibrerad?
Är skärmen skarp, och bra för bildbehandling (vet att du inte jobbat på allvar ännu).
Hur är det vita och svarta osv.
Förstaintrycket är som sagt mycket bra, skärpa och färger utmärkta. Just nu står datorn och skärmen uppställda i vardagsrummet och inte i arbetsrummet (jag måste rycka ut den gamla datorn först). När jag har fått upp den bredvid min Apple Cinema Display kan jag få en bättre uppfattning om hur det ser ut.

Magnus: du kan väl starta en egen Dell-tråd.
 
steinick skrev:
När jag har fått upp den bredvid min Apple Cinema Display kan jag få en bättre uppfattning om hur det ser ut.


Hör gärna av dig när du fått upp den och kunnat gämföra lite närmare.
Alltid bra med lite mer kött på benen innan man slår till.
Var köpte du den, pris?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.