Hans William
Aktiv medlem
Jag tror att D200 linjen produserar 10 000 kameror per vecka och att hela produktionskedjan måste fungera för att de skall klara det.
Hans
Hans
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ralfg skrev:
Nikon har lovat återförsäljare att leveranser av D200 skall komma i slutet på mars.
Maxe skrev:
Här spekuleras det kraftigt. Finns det igentligen någon anledning? Inga D200 lär ju levereras snabbare för det.
Christer: Om jag skriver här att Nikon spottar ut 1000000 kameror om dagen så har du ju just nu läst detta i ett forum och tagit detta som en sanning.
Hans: Samma här - här TROR du ju att det produceras 10000 kameror i veckan. Tack för upplysningen.
Daniel: En kille med substans. Han konstaterar att fabriken har en kapacitet på 40' kameror i månaden. Dock är du ju inte säker på vilken kapacitet den snurrar i idag. Känner att jag är lite klokare nu.
Jag förstår att folk är sugna på D200, det är jag med, men kommer D200 snabbare till butiken baserat på gissningar, heta tips på ngt forum eller rena spekulationer?
Beredd på konstruktiv kritik ;-)
// Johan Maxe
strombergjo skrev:
"Leveranser"? Vad innebär det? Att det ska komma några kameror eller mängder med kameror?
/Johannes
Damocles skrev:
Var inga som helst problem med 20D utom första veckorna i princip. Jag fick min kamera den 16-sep, det var mindre än en månad efter kameran överhuvudtaget blev officiell. Efter det rasade det på rätt bra, sedan kom ju 350D våren efter.
Maxe skrev:
Här spekuleras det kraftigt. Finns det igentligen någon anledning? Inga D200 lär ju levereras snabbare för det.
Christer: Om jag skriver här att Nikon spottar ut 1000000 kameror om dagen så har du ju just nu läst detta i ett forum och tagit detta som en sanning.
Hans: Samma här - här TROR du ju att det produceras 10000 kameror i veckan. Tack för upplysningen.
Daniel: En kille med substans. Han konstaterar att fabriken har en kapacitet på 40' kameror i månaden. Dock är du ju inte säker på vilken kapacitet den snurrar i idag. Känner att jag är lite klokare nu.
Jag förstår att folk är sugna på D200, det är jag med, men kommer D200 snabbare till butiken baserat på gissningar, heta tips på ngt forum eller rena spekulationer?
Beredd på konstruktiv kritik ;-)
// Johan Maxe
Slowfinger skrev:
Ligger en del i det. Sedan känns det som om D200 ska vara frälsaren som gör alla bilder mycket bättre. Själv har jag en D70, men redan den kameran är egentligen mer än jag behöver som fotograf.
Själva bildidéerna är ju inte inbyggda i kameran. Jag tycker t.ex. att Calle Slättengren är en av de bästa fotograferna här på Fotosidan. Han kör tydligen vidare med sina stenålders-D100 ett bra tag till.
Ibland känns det som om det finns en övertro på vad kameran gör för bilden.
Men, vad fanken. Jag har nog fel - nya prylar är ju KUL!
Slowfinger skrev:
Egentligen borde man köpa sig en Holga ;-)