Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Beställde en D200 i början av januari på Cyber.
På de senaste två veckorna har jag avancerat 7 platser. från 87:e ner till otroliga 80:e plats..
Det verkar stämma det där med att min kommer hem till mig i april.
De skulle tydligen få in ett litet antal den här veckan. Kul för de som beställde i typ november-05.
Men.. Inte ger jag upp ...än.

herr nr 8 i scandinavian photo kön!

Du kan vänta med att få din kamera snart för när jag beställde förut i november sa de att jag var på plats nr 7 (tror jag iallafall) Och de ringde idag att jag kunde komma och hämta min kamera någon gång nästa vecka

bara så ni vet :p

Peter W skrev:
Skall Nikon börja marknadföra en ny kamera modell då skall det också finnas produkter ut i handeln så att man kan köpa ifall man vill det annars kan de vänta med lanseringen tycker jag.
Det är en aspekt på det. Men å andra sidan brukar det vara andra tongångar här när Nikon är tysta. Då brukar folk klaga på att de inte offentliggör sina planer så att folk vet om de skall gå över till Canon eller inte :)

Peter W skrev:
Är det ett sätt att skapa efterfrågan på från
Nikons håll det här med att bara pusta ut ett litet antal kameror då och då i vårat lilla land?

Glöm det. Du kan vara övertygad om att marknadschefen sliter sitt hår. Nej förresten, Nikons svenska marknadschef har inget hår, men lita på att han hade velat överösa affärerna med D200. Det gäller ju att smida medan järnet är varmt. Det är bara att inse att Sverige är ett litet pytteland nära nordpolen. Massor av amerikaner och asiater ska ha kameror och är man nu uppe i en produktionstakt på 30 000 i månaden så tar det tid.
Minns att det var några månaders väntan när D70 kom också.

Vänder man på steken... så...

Nikon kamerorna håller åtminstone samma pris och billigare.
Däremot när vi själva ska sälja någonting dyrt...vad händer...jo vi ska ha högstbjudande. Det räcker alltså inte att komma och erbjuda utropspriset.

Nikon vet ju inte säkert hur vårat "verkliga" intresse för grejjorna, innan vi börjar handla.

Gör man en research om intresset för en ny tjänst eller produkt på en ort, så är det förmodligen en massa förtjusta och presumtiva kunder.........
"MEN"... När de väl skall börja betala med riktiga pengar, så har de ofta lite ont om pengar "just nu".
- "Men lite senare kanske"!

Har ni hört den förrut?

Var inne och pratade med en handlare här i Göteborg idag. Han hade pratat med Nikon och tydligen är det på väg att lossna med leveranser. Själv hade han redan levererat några D200 och hade fyra, fem stycken kunder på kö. Den kön trodde han skulle vara avbetad inom max tre-fyra veckor.
Hans pris var 16 495 så det var okej.
Ställde mig inte i kö själv... än.

Så det ser relativt hoppfullt ut.

Ni som har koll. Ska jag ställa mig i diverse köer eller vänta tills typ April/maj då D200 troligtvis(Eller?) finns i lager?

Gårdis skrev:
Ni som har koll. Ska jag ställa mig i diverse köer eller vänta tills typ April/maj då D200 troligtvis(Eller?) finns i lager?

Jag tror att du lika gärna kan vänta tills dom finns i lager.

När det väl släpper aå att alla som redan beställt fått sina så lär det vara ganska god tillgång på kameror.
Förmodligen lite billigare än idag då amn itne behöver priskriga för att sälja kameror just nu.

Gårdis skrev:

Kostar ju inget att ställa sig i kö så varför inte? Det är ju lättare att säga att man ångrat sig än att försöka få fram en kamera som inte finns om det nu är så att det blir fortsatta problem att få fram D200:eek:r.

Isak_B skrev:
neh nu spelar inte nikons leveransproblem någon roll längre..för jag har fått min d200 idag wihoo :>

Men Isak du vet väl att det är god sed att att om man fått sin D200 så berättar man var och hur länge man stått i kö så vi andra kan göra våra kalkyler! ;o)

oj jajuste så tokigt av mig :)

Beställde någon/ett par dagar efter att den blivit officiell..på scandinavianphoto i Göteborg(mölndal) och hamnade på köplats 7 om jag inte minns fel. De ringde i fredags att de fått in den och jag hämtade ut den idag..
nu ska jag bara köpa ett passande objektiv också :p

Nikon förnekar idag per telefon att dom skulle ha någon information alls om något kit. Intressant. Jag pratade med en av Nikons representanter på Digital World Expo om just kittet... På något sätt känns det som om man stått i fel kö i 3 månader :-(

Är det bara jag eller varför hör man att de som står hos Scandinavian Photo börjat få sina D200 och vi som står hos Cyberphoto få vänta vidare. Känns som man stå i fel kö. Någon som fått sin från Cyberphoto?

MagnusJoh skrev:
Är det bara jag eller varför hör man att de som står hos Scandinavian Photo börjat få sina D200 och vi som står hos Cyberphoto få vänta vidare. Känns som man stå i fel kö. Någon som fått sin från Cyberphoto?

SP är större och har kanske lite mer luft i sina köer än vad Cyberphoto har.

När någon då får sin kamera från annat håll så halkar alla enr en placering i kön och tror då att SP har levererat en kamera.

Men det är ju bara spekulationer...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar