Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Leveranser av D200
- Trådstartare Rodney
- Start datum
Staffan Zetterlund
Aktiv medlem
Om du läser mitt inlägg så kanske du förstår, jag skrev Nikon (Sverige) alltså inte Tillverkaren Nikon utan den svenska importören !!!!!!!!!!!!!!
Bibi
Aktiv medlem
Noterar att Mattias var "mellan plats 20 och 30" på SP samtidigt som jag var på plats 10 på Cyber. Man undrar ju lite hur kamerorna fördelas också. Men, men, kanske ger det ändå hopp om att väntan snart kanske tar slut?
Usch, jag märker att jag håller på att ledsna på det här och blir irriterad.
Usch, jag märker att jag håller på att ledsna på det här och blir irriterad.
Damocles
Aktiv medlem
Organisationen blir en förlängning av leveransfrågan då den nuvaranda organisationen faktiskt verkar ha problem att kunna få till en leverans från internationella delen av företaget. Men visst, hålla sig till topicen är bra, men då ska det väl inte heller handla om garantier eller greymarket eller usa-versioner, det finns andra trådar(massor t.o.n.) som går igenom dessa saker. Detsamma gäller kvalite, inga minireviews, osv, osv. Men hur kul vore en tråd där alla sitter och köar virtuellt och ingenting annat förekommer.håll er till topicen istället!...
Det är aldrig någon som har pratat om stora hela Nikon, det har hela tiden varit den svenska säljorganisationen som har varit på tal.Tyckaren skrev:
Nu har vi en tandemcykel....
Nikon kursade inte utan det var Nikonimportören - en agent som kursade. Efter det tog Nikon Svenska AB över den Svenska och Finska handeln.
Sov gott!
A
motionsync
Aktiv medlem
Alla ni som fick era camera från SP få ni ett medelande av dem före kamera år på väg eller hitta ni ett morgon ett lap i brevlada?
lambis
lambis
m.bucht
Aktiv medlem
Vem levererade!
Jag köpte min kamera från Ahlséns Foto ;-)
Dom kanske har flera på lager, vem vet....
www.ahlsensfoto.se
Jag köpte min kamera från Ahlséns Foto ;-)
Dom kanske har flera på lager, vem vet....
www.ahlsensfoto.se
Senast ändrad:
Slowfinger
Aktiv medlem
Men Ahlsén annonserar inga andra kameror på websidan heller så det är väl okej?
Alla här är väl intresserade av var man kan få tag på en D200 så det är ju bara att ringa och kolla.
Alla här är väl intresserade av var man kan få tag på en D200 så det är ju bara att ringa och kolla.
dyk_pedda
Aktiv medlem
Har inte Nikon skjutit sig själva i foten lite grann inom strulet med D200???
Dom började leverera D200 innan jul och står man inte i kö någonstans så kan man förvänta sig att få en kamera tidigast i mars april. Då är ju kameran nästan 1/2 år "gammal" innan man ens fått den. Och med tanke på hur snabbt de släpper nya modeller så känns det ju lite unket att man inte har en chans att få en kamera förens det finns risk för att det kommer en ny modell inom ytterligare ett 1/2 år.
Dom började leverera D200 innan jul och står man inte i kö någonstans så kan man förvänta sig att få en kamera tidigast i mars april. Då är ju kameran nästan 1/2 år "gammal" innan man ens fått den. Och med tanke på hur snabbt de släpper nya modeller så känns det ju lite unket att man inte har en chans att få en kamera förens det finns risk för att det kommer en ny modell inom ytterligare ett 1/2 år.
Johan Okker
Aktiv medlem
dyk_pedda skrev:
Har inte Nikon skjutit sig själva i foten lite grann inom strulet med D200???
Vadå snabbt??
D200:ans föregångare D100 presenterades i februari 2002. D200 presenterades i november 2005. Det gör över 2½ år mellan modellerna.
Dajo
Aktiv medlem
kippe skrev:
jo håller med om att "släppet" är totalt misslyckat från nikons sida..jamenar deras produktion spottar väl ut en 20 000 kameror
om dagen tyckte jag att jag läste i ngn forum
och har de ngt problem med modellen borde de väl gå ut och säga det!!
Fabriken i Thailand har en kapacitet på 40 000 kameror i månaden vilket blir typ 1500 kameror per arbetsdag.
MEN det gäller när fabriken är intrimmad och går på fullfart. I vilken fart den går i nu vet nog bara Nikon...