ANNONS
Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
jag som beställt kittet anar oråd då till och med nikon tagit bort D200 kittet från sin sida..så jag får nog sattsa på en D70 och hoppas att det dyker upp ngn D200 till semestern..sunkigt av nikon och inte berätta vad som händer!!!

beställde den med 18-70..redan det är på tok för dyrt för mig..men det är ju skoj å ha ett beroende dyrare än en knarkare *s*

Noterar att Mattias var "mellan plats 20 och 30" på SP samtidigt som jag var på plats 10 på Cyber. Man undrar ju lite hur kamerorna fördelas också. Men, men, kanske ger det ändå hopp om att väntan snart kanske tar slut?
Usch, jag märker att jag håller på att ledsna på det här och blir irriterad.

håll er till topicen istället!...
Organisationen blir en förlängning av leveransfrågan då den nuvaranda organisationen faktiskt verkar ha problem att kunna få till en leverans från internationella delen av företaget. Men visst, hålla sig till topicen är bra, men då ska det väl inte heller handla om garantier eller greymarket eller usa-versioner, det finns andra trådar(massor t.o.n.) som går igenom dessa saker. Detsamma gäller kvalite, inga minireviews, osv, osv. Men hur kul vore en tråd där alla sitter och köar virtuellt och ingenting annat förekommer.

Tyckaren skrev:
Nu har vi en tandemcykel....

Nikon kursade inte utan det var Nikonimportören - en agent som kursade. Efter det tog Nikon Svenska AB över den Svenska och Finska handeln.

Sov gott!

A
Det är aldrig någon som har pratat om stora hela Nikon, det har hela tiden varit den svenska säljorganisationen som har varit på tal.

Alla ni som fick era camera från SP få ni ett medelande av dem före kamera år på väg eller hitta ni ett morgon ett lap i brevlada?

lambis

Du vill ju bara ha gratis reklam din rackare! Eftersom du är anställd inom företaget och eftersom det inte ligger några kameror ute till försäljning på hemsidan så antar jag att du har sk. inside information!?

Men Ahlsén annonserar inga andra kameror på websidan heller så det är väl okej?
Alla här är väl intresserade av var man kan få tag på en D200 så det är ju bara att ringa och kolla.

Har inte Nikon skjutit sig själva i foten lite grann inom strulet med D200???

Dom började leverera D200 innan jul och står man inte i kö någonstans så kan man förvänta sig att få en kamera tidigast i mars april. Då är ju kameran nästan 1/2 år "gammal" innan man ens fått den. Och med tanke på hur snabbt de släpper nya modeller så känns det ju lite unket att man inte har en chans att få en kamera förens det finns risk för att det kommer en ny modell inom ytterligare ett 1/2 år.

dyk_pedda skrev:
Har inte Nikon skjutit sig själva i foten lite grann inom strulet med D200???

Dom började leverera D200 innan jul och står man inte i kö någonstans så kan man förvänta sig att få en kamera tidigast i mars april. Då är ju kameran nästan 1/2 år "gammal" innan man ens fått den. Och med tanke på hur snabbt de släpper nya modeller så känns det ju lite unket att man inte har en chans att få en kamera förens det finns risk för att det kommer en ny modell inom ytterligare ett 1/2 år.

Vadå snabbt??
D200:ans föregångare D100 presenterades i februari 2002. D200 presenterades i november 2005. Det gör över 2½ år mellan modellerna.

jo håller med om att "släppet" är totalt misslyckat från nikons sida..jamenar deras produktion spottar väl ut en 20 000 kameror
om dagen tyckte jag att jag läste i ngn forum
och har de ngt problem med modellen borde de väl gå ut och säga det!!

kippe skrev:
jo håller med om att "släppet" är totalt misslyckat från nikons sida..jamenar deras produktion spottar väl ut en 20 000 kameror
om dagen tyckte jag att jag läste i ngn forum
och har de ngt problem med modellen borde de väl gå ut och säga det!!

Fabriken i Thailand har en kapacitet på 40 000 kameror i månaden vilket blir typ 1500 kameror per arbetsdag.

MEN det gäller när fabriken är intrimmad och går på fullfart. I vilken fart den går i nu vet nog bara Nikon...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar