Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
En fundering, vad får Svenska Nikon in pengar på? Det verkar som om det inte finns något att sälja. Hur få man ihop till löner, lokaler osv. Koncernbidrag?
 
MagnusJoh skrev:
En fundering, vad får Svenska Nikon in pengar på? Det verkar som om det inte finns något att sälja. Hur få man ihop till löner, lokaler osv. Koncernbidrag?

Sådant där är inget problem på kort sikt men det kan ju bli jobbigt för dom om inte leveransproblemen upphör under året.

Jag misstänker att "stora Nikon" ser till att dom inte går i konkurs. Dom måste ju ha en generalagent i norden ju...
 
man har ju i alla fall lyckats spendera 12000kr på objektiv och blixtar så när väl kameran dyker upp så behöver den inte känna sig ensam i kameraväskan..*s*
 
Dajo skrev:
Jag misstänker att "stora Nikon" ser till att dom inte går i konkurs. Dom måste ju ha en generalagent i norden ju...
Är det inte så att Nikon sverige i sitt nuvarande läge är relativt färskt då den föregående organisationen gick i KK.
 
Damocles skrev:
Är det inte så att Nikon sverige i sitt nuvarande läge är relativt färskt då den föregående organisationen gick i KK.

Om dom kursade vet jag ite men dom slog i alla fall ihop flera länder till "Nikon Nordic".
 
Kom igen nu!

Damocles skrev:
Är det inte så att Nikon sverige i sitt nuvarande läge är relativt färskt då den föregående organisationen gick i KK.
___________________________________________________

Kom igen nu! Du gör ju bara en massa onödig "skada", när du säger saker du inte har en minsta aning om.

Tänk och undersök innan du skriver...

I Norge var det tidigare en agent som sålde Nikon, likaså i Danmark/Island. Baltstaterna tillhörde "ryssarna", och Finnarna tillhörde Nikon Sverige.

Då Nikon Europe ej vill ha agentverksamhet, utan egna dotterbolag så blev det ganska naturligt att Nikon Sverige AB blev Nikon Nordic AB. Och tog så hand om hela Nordiska försäljningen.

Jag väntar också på min D200, den har ju blivit topptestad världen över, så egentligen är det väl inte så konstigt att LILLA SVERIGE inte får så stor tilldelning. Sverige är i dessa sammanhang pinsamt små - även fast vi alltid tror att vi är stora.

Hälsningar

A
 
Hej ! Tycker nog inte Peter Werner är ute o cyklar, faktiskt är det ju så att Nikon (Sverige) kursade ju för ett antal årsedan så alla som ville sälja Nikons produkter fick försöka att importera själva om dom ville ha något, men visst det är ett tag sedan.Sen är det väl inte så konstigt att man blir lätt irriterad när man får vänta i 3-4 månader på en kamera men det är ju inte Nikon Sveriges fel utan dom får helt enkelt inte fler verkar gälla hela Europa. Själv tröttnade jag på väntan så jag köpte min från annat håll o väntade Ca. 10 dagar.
 
Hej ! Köper genomen som brukar ha en stående annons i FOTO (Canon) Men han fixar det mesta. Priset på D 200 är väl inte speciellt billigt för att vara köpt utomlands men slipper vänta. D200 Ca 15700:- 17-55 11900:- 70-200 VR 15500:- Batteripacket Ca. 1900:-
 
Staffan Zetterlund skrev:
Hej ! Köper genomen som brukar ha en stående annons i FOTO (Canon) Men han fixar det mesta. Priset på D 200 är väl inte speciellt billigt för att vara köpt utomlands men slipper vänta. D200 Ca 15700:- 17-55 11900:- 70-200 VR 15500:- Batteripacket Ca. 1900:-

Har kameran garanti i Sverige?
Om ja, skulle du kunna förmedla kontaktuppgifter till denne eminente annonsör?

Mvh
André
 
D.A.Ö skrev:
Har kameran garanti i Sverige?
Om ja, skulle du kunna förmedla kontaktuppgifter till denne eminente annonsör?

Mvh
André

Eftersom den är från USA så finns ingen garanti i Sverige men naturligtvis om man skickar tillbaka den till USA.
 
Dajo skrev:
Eftersom den är från USA så finns ingen garanti i Sverige men naturligtvis om man skickar tillbaka den till USA.

Ok, tack för svar!
En kamera som införskaffas inom EU, har den garanti i Sverige?
Tänker närmast på om D200 går att få tag på från Tyskland eller liknande?

Mvh
André
 
D.A.Ö skrev:
Ok, tack för svar!
En kamera som införskaffas inom EU, har den garanti i Sverige?
Tänker närmast på om D200 går att få tag på från Tyskland eller liknande?

Mvh
André

Ja, den har garanti i Sverige så länge det inte är en gråmarkandskamera.

dvs den ska vara levererad till butiken av det landets generalagent.
 
Staffan Zetterlund skrev:
Hej ! Tycker nog inte Peter Werner är ute o cyklar, faktiskt är det ju så att Nikon (Sverige) kursade ju för ett antal årsedan så alla som ville sälja Nikons produkter fick försöka att importera själva om dom ville ha något, men visst det är ett tag sedan.Sen är det väl inte så konstigt att man blir lätt irriterad när man får vänta i 3-4 månader på en kamera men det är ju inte Nikon Sveriges fel utan dom får helt enkelt inte fler verkar gälla hela Europa. Själv tröttnade jag på väntan så jag köpte min från annat håll o väntade Ca. 10 dagar.

-------------------------------------------------

Nu har vi en tandemcykel....

Nikon kursade inte utan det var Nikonimportören - en agent som kursade. Efter det tog Nikon Svenska AB över den Svenska och Finska handeln.

Sov gott!

A
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.