Stefan Sigemo
Medlem
Behöver lite hjälp och råd för en ny kamera. Har haft en 5D ,med 24-70 2,8. Mycket nöjd med bildkvaliten MEN! Den är för stor. Jag orkar inte ta med den. Ser ofta bilder jag vill ta men har inte orkat ta med stora klumpen. Jag vill ha en liten okomplicerad kamera som tar riktigt bra bilder. Funderade först på en Canon G10 men blev lite intresserad av Leica. Storleken passar mig perfekt.
Titta på Leica M8 DIGITAL? Priset på ca 30 000 är utan lins eller hur? Vad kostar en bra lins i så fall? Vad får jag om jag köper den som inte Leica D-LUX 4 har? Vad skulle ni rekommendera för ca 30 000-40 000? Behöver absolut inte vara Leica men vill ha grymma bilder med liten okomplicerad kamera. Vill koncentrera mig på att ta bilder och inte joxa med teknik.
Titta på Leica M8 DIGITAL? Priset på ca 30 000 är utan lins eller hur? Vad kostar en bra lins i så fall? Vad får jag om jag köper den som inte Leica D-LUX 4 har? Vad skulle ni rekommendera för ca 30 000-40 000? Behöver absolut inte vara Leica men vill ha grymma bilder med liten okomplicerad kamera. Vill koncentrera mig på att ta bilder och inte joxa med teknik.