geronimo13
Aktiv medlem
sagan skrev:
Det är en helt annan fråga, nu var det frågan om mina bilder blev lika bra eller inte!
Men att dina bilder inte är bra vet vi ju redan Kanske dem blir lite bättre med 20D?
Kika ej här --->>> *ironi*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sagan skrev:
Det är en helt annan fråga, nu var det frågan om mina bilder blev lika bra eller inte!
Det är en väldigt skillnad att säga:mr.b skrev:
det faktum att kameran är av sekundär betydelse
sagan skrev:
När någon skriver på sådant sätt så tappar iaf jag all lust att läsa vidare...all trovärdighet har (i mina ögon) försvunnit.
sagan skrev:
Okej...då kan jag lika gärna använda min T610 att fotografera med då?
Det ger samma kvalitet på bilderna?
Är det någon som sagt något annat här? Det är väl ingen som sagt att utrustningen är det primära med fotografering? Har du vaknat i fel stia i dag, eller?mr.b skrev:
Det kommer aldrig att gå att få in det faktum att kameran är av sekundär betydelse i en förhärdad prylbögs huvud (jag syftar inte på någon specifik - den som tar åt sig tar åt sig.).
Som sagt, för en del blir världen enklare att hantera om man generaliserar och placerar folk i fack...mr.b skrev:
Därför missar så många helt poängen med Ken Rockwells många intressanta artiklar, och därför kommer de alltid att vara pixel-peepers och equipment measurbators i första hand.
Läsvärda om man inte har så höga krav kanske... och framförallt om man inte har förmåga att tänka själv.mr.b skrev:
Följande artiklar är dock klart läsvärda och borde läsas av alla här: ...
müsli skrev:
Är det någon som sagt något annat här? Det är väl ingen som sagt att utrustningen är det primära med fotografering? Har du vaknat i fel stia i dag, eller?
Som sagt, för en del blir världen enklare att hantera om man generaliserar och placerar folk i fack...
Ken rockwell är ungefär lika meningsfull som den värsta tabloidpressen, den som tillfredställer frustrerade vilsna människor med meningslöst dravel.[/B]
Läsvärda om man inte har så höga krav kanske... och framförallt om man inte har förmåga att tänka själv. [/B]
Jag uppfattar Ken som totalt humorlös och helt avsaknad av självdistans.yalazy skrev:
Ken Rockwell har humor och distans. Hans skriverier bör inte läsas mening för mening och bokstavstolkas.
Denna artikel säger ju bara en enda sak: Det är fotografen och inte kameran som tar bilden. En självklarhet för alla. Och han säger det om och om och om och om och igen.mr.b skrev:
Följande artiklar är dock klart läsvärda och borde läsas av alla här:
Your Camera Does Not Matter
müsli skrev:
Varför är denna artikel så läsvärd?
Varför tycker du att den bör läsas av alla här?
Tror du att du kan hitta någon som inte vill ha så bra kvalitet som möjligt på sina bilder?Hustomten skrev:
Hur vi prioriterar dessa saker är förstås personligt, men jag vill ha så bra kvalité som möjligt på mina bilder.
Allt det där hänger samman...en brusig bild kan totalt förstöra det man vill förmedla med bilden (eller tvärtom).Hustomten skrev:
Och den kvaliten sitter inte i bilder/sek, pixlar, brusfrihet eller annat. För mig är bildkvalité vad bilden klarar av att förmedla..
Så kan man ju säga om allt man gör när man inte funderar på hur man ska fotografera..allt.Hustomten skrev:
Den tid som vi ägnar åt att fundera på vilka bilder vi vill göra, vad vi vill förmedla med dom och hur vi kan bygga upp bilderna på bästa sätt går ut över tid som vi istället skulle kunna ägna åt att studera marknades utbud på fotografisk utrustning, läsa tester på utrustningen och fundera på när och var man skall köpa sig ny utrustning.
Bildkvalitet är för mig hur mycket bilden påverkar mig.Hustomten skrev:
Det vore kul om fler av er försöker definera vad bildkvalite är för er.
Återigen, vad är kvalitet?sagan skrev:
Tror du att du kan hitta någon som inte vill ha så bra kvalitet som möjligt på sina bilder?
Kvalitet är en gradering, för att kunna säga vilken kvalitet något har så måste ha ett riktvärde.tormig skrev:
Återigen, vad är kvalitet?