ink2ma;
"Bordtennisracketar,
ja!, visst trodde man att man skulle bli en bättre pingistrollare om man hade ett Stiga Hans Alsér Mark V. Mark V skall det vara. Mark II är väl inget att komma med Canon! Begreppet materialspelare användes när jag var ung om de som var bäst på att ha dyr utrustning med sämre på att använda den. Prylbögeri är väl det närmsta man kommer idag."
Nock e de så alltid! Och om några år så kommer folk här på fs stolta berätta att dom ska ut å fota med sin gamla hederliga mark2:a!
Tänk ändå vad synen på status förändras genom åren. Nu är det tydligen ok att använda sig av den gamla fina Rolleiflex när man vill referera till den enklaste av kameror! En kamera som var "State of the art" för bara (nåja) 50 år sen. Den tidens mkII:a.
Jo Roland, (kul att se dig här igen förresten)Själv körde (kör) jag ett mark V med Stellan Bengtssons fruktade Clipperstomme samt ruggigt offensiva plattor både på forehand o backhand!
Lite ping-pong - anyone?
Jag minns förresten tiden när vi kids gjorde våra egna racketar i syslöjden ff..låt träslöjden ska det vara. Racket i lövsågad plywood var väl ok men sandpapperet man limmade på slet hårt på dom enstjärniga Halexbollarna.(C;
Mycke´OT - Äre möjligen nån här som kommer ihåg Tage "Flisan" Flisberg och japsen Ogimura förresten? Näe, fan va tiden drar iväg - Nu har jag inte tid å sitta här, måste iväg å hämta paketet me nya markII:an! (C;=
Fridens! JANNE