ANNONS
Annons

Läs å begrunda ditt köp av 20d

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Men har du några tankar om det jag skrev om huruvida överodlade hobbies går ut över andra områden i livet?
Det är som med allt i livet..en prioriteringsfråga.
Var och en måste själv få bestämma vad som är viktigast att ägna sin tid till.

ink2ma;
"Bordtennisracketar,
ja!, visst trodde man att man skulle bli en bättre pingistrollare om man hade ett Stiga Hans Alsér Mark V. Mark V skall det vara. Mark II är väl inget att komma med Canon! Begreppet materialspelare användes när jag var ung om de som var bäst på att ha dyr utrustning med sämre på att använda den. Prylbögeri är väl det närmsta man kommer idag."

Nock e de så alltid! Och om några år så kommer folk här på fs stolta berätta att dom ska ut å fota med sin gamla hederliga mark2:a!

Tänk ändå vad synen på status förändras genom åren. Nu är det tydligen ok att använda sig av den gamla fina Rolleiflex när man vill referera till den enklaste av kameror! En kamera som var "State of the art" för bara (nåja) 50 år sen. Den tidens mkII:a.

Jo Roland, (kul att se dig här igen förresten)Själv körde (kör) jag ett mark V med Stellan Bengtssons fruktade Clipperstomme samt ruggigt offensiva plattor både på forehand o backhand!
Lite ping-pong - anyone?

Jag minns förresten tiden när vi kids gjorde våra egna racketar i syslöjden ff..låt träslöjden ska det vara. Racket i lövsågad plywood var väl ok men sandpapperet man limmade på slet hårt på dom enstjärniga Halexbollarna.(C;

Mycke´OT - Äre möjligen nån här som kommer ihåg Tage "Flisan" Flisberg och japsen Ogimura förresten? Näe, fan va tiden drar iväg - Nu har jag inte tid å sitta här, måste iväg å hämta paketet me nya markII:an! (C;=
Fridens! JANNE

Otroligt bra post på dpreview. Han har så rätt. Men å andra sidan är det rätt grundläggande psykologi också.

En 20D måste vara ett perfekt val för många, inte minst förstagångsköparen som vill lägga en slant.
*Räcker upp handen*
Instämmer. Sen tycker jag den var värd 6 månaderns väntan där jag avstog från att köpa en 10D. Inte för att 10D är dålig, men jag trodde att 20D skulle vara såpass mycket bättre. Och det är den. Iaf för mig.

Det enda som stör mig är den totala fanboy-effekten. Nikon är världens sämsta kameratillverkare eftersom de inte svarar med en ny modell inom 45 minuter efter det att Canon lanserar något. Jo de e säkert.

Så skulle jag aldrig göra om Nikon kom med något först. Fast de klart, det får vi aldrig veta ... :(

niklasl skrev:
Ingen vill veta var du köpt din tröja
OT: Den låten (av Raymond och Jante) är verkligen inte bra.

Re: Gear up!

in2kma skrev:
. Säg efter mig - Jag heter Tage En-Bildt, jag är en materialfotograf. Alla som förnekar detta går ut och tar en bild med Rolleiflexen, eller liknande, och postar här på FS.

Duger det med en bild tagen med en FED 2 ???

/Göran
"som funderar på att uppgradera sej med ännu en Nikon F4"

Senast ändrad:
sagan skrev:
Du menar väl inte att du tar Ken Rockwell på allvar?

Nej, Ju fler människor på en plats ju mer måste man sticka ut för att bli sedd eller hur? Här uppe i bergslagen kallas det ibland även för stockholms syndrom....men nu skall vi inte vara elaka mot varandra.

Men jag skulle iaf gärna vilja veta varför alla tycker att han har fel... Att bara förneka hans åsikt ger mig ingen annan återkoppling än att förnekaren saknar motargument.

//Jonas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar