mipert skrev:
Så länge man är medveten om sina val är det inget fel på pryljagande och att köpa nytt för att höja sin status.
Att ha en Nikon ger fortfarande status [bland de okunniga förstås] och jag skulle inte ställa mig med en Minolta vid en modevisning även om de hade kameror som motsvarade D100.
Jag behöver all respekt jag kan få för att få folk att ge mig plats utan att jag behöver trängas.
Och jag vet att jag raggar bättre i mina nya jeans med den tröjan jag köpte i veckan, trots att jag ser likadan ut och är samma person.
Mina val berättar något om mig och det är aldrig fel att förstärka sig med yttre attribut så länge det inte är av ondo.
Och för att visa vem jag är och få en plats i en viss grupp så lägger jag en del filmnamn på minnet, kan berätta om en viss fotografs utveckling samt köper inte BMW eller Hugo Boss.
Och även om Canon leder utvecklingen så väljer jag medvetet att fortsätta arbeta med Nikon för att det känns viktigt för mig att ”avvika”.
Jag måste känna att jag inte följer strömmen så jag kan tro att jag gör ett mer medvetet val vilket känns viktigt för mig.
Men det är klart att de grejer jag har måste vara vettiga, därför är jag irriterad på JC vars jeans går sönder efter några månader...