Annons

Lär dig av riktiga pros

Produkter
(logga in för att koppla)
"

Så det är okej att vara besserwisser om man tycker som du, men inte annars? Skön moral.

Om kunskapen och informationen man lämnar ifrån sig är empirisk då är det inte handlar om en besserwisser. Däremot information som är missledande felaktigt och går man ut på nätet med det då är storin får ett annat karaktär.
Och jag har inte bett dig att kommentera något i den här tråden och var inte menat att den ska kommenteras heller. Men som vanligt ni kan inte låta bli att var del utav det. Du gjorde det på egen hand så var förberedd på konsekvenserna. Läs hur den här tråden startade och då om du fortfarande påstår att den uppmanar för kommentarer då kan du inte svenska. Eller jag måste lära mig med klarare formulering, men tyvärr jag snackar 5 språk lika dåligt som svenska.

Om kunskapen och informationen man lämnar ifrån sig är empirisk då är det inte handlar om en besserwisser. Däremot information som är missledande felaktigt och går man ut på nätet med det då är storin får ett annat karaktär.

Du har rätt. Därför är det så märkligt att du länkar till den sida du gör. :)

Om kunskapen och informationen man lämnar ifrån sig är empirisk då är det inte handlar om en besserwisser.
"I rest my case".

Vad är det för empiriskt med att en del gillar Kodak och film? Vad har det med lärdom om olika fotoupptagningsmedier att göra?

Och jag har inte bett dig att kommentera något i den här tråden och var inte menat att den ska kommenteras heller.
Då måste jag tyvärr berätta att du helt missförstått funktionen med ett forum. I ett forum diskuterar man saker. Du kanske borde starta en blogg istället? Jag skulle gärna läsa den.

Men som vanligt ni kan inte låta bli att var del utav det. Du gjorde det på egen hand så var förberedd på konsekvenserna. Läs hur den här tråden startade och då om du fortfarande påstår att den uppmanar för kommentarer då kan du inte svenska. Eller jag måste lära mig med klarare formulering, men tyvärr jag snackar 5 språk lika dåligt som svenska.
Men snälla nån, en trådstart är per definition en uppmaning att diskutera och kommentera. Ditt språk har inget med saken att göra.

Du visar tydligt en attityd som nedvärderar andras åsikter när de inte sammanfaller med dina. Om du är ute efter att starta bråk så är det en utmärkt metod. Om du vill att folk ska ta lärdom bör du snarast ändra dig. Men jag betvivlar att det är vad du vill.

"
Du visar tydligt en attityd som nedvärderar andras åsikter när de inte sammanfaller med dina. Om du är ute efter att starta bråk så är det en utmärkt metod. Om du vill att folk ska ta lärdom bör du snarast ändra dig. Men jag betvivlar att det är vad du vill.

Menar du att jag kan alldrig lägga upp nåt och låta andra läsa och bilda ett egen uppfattning utan att ni kapar tråden och börja bråka??
Dessutom meningen var att man ska gå runt på hela kodak sajten.

Du har rätt. Därför är det så märkligt att du länkar till den sida du gör. :)

Det är fortfarande så att folk som uttar sig där är pro och igen meningen var att man ska gå runt i hela sajten. Det var info och jag har inte uttalat mig över huvud taget förutom att man ska lära sig av pro och kanske finns ett och annat att snappa upp.

Menar du att jag kan alldrig lägga upp nåt och låta andra läsa och bilda ett egen uppfattning utan att ni kapar tråden och börja bråka??
Dessutom meningen var att man ska gå runt på hela kodak sajten.
Nej, jag menar att när du startar en tråd så bör du vara medveten om att du kommer att få svar av människor som inte tycker som du, och att du bör respektera det. Att ifrågasätta är inte att "kapa tråden".

Slappna av lite och skriv om varför du tycker att film är bra, istället för att bråka:) Det blir mycket trevligare då, och jag är helt säker på att många håller med dig och är intresserade.

Att det är "pros" som tycker saker gör faktiskt inte att åsikterna är mer värda eller att de har mer rätt. Det finns massor av yrkesfotografer som inte har någon som helst koll på teknik och/eller som inte är särskilt duktiga fotografer ens. Liknande förhållanden gäller inom alla brancher, och att lyssna extra noga på någon bara för att den tjänar pengar inom det avhandlade området, känns ganska ogenomtänkt.

Det är fortfarande så att folk som uttar sig där är pro och igen meningen var att man ska gå runt i hela sajten. Det var info och jag har inte uttalat mig över huvud taget förutom att man ska lära sig av pro och kanske finns ett och annat att snappa upp.

"Om kunskapen och informationen man lämnar ifrån sig är empirisk då är det inte handlar om en besserwisser. "

Det är en väldig skillnad att kalla något empiriskt och att publicera en länk till en företagssida vars enda avsikt är att sälja de egna produkterna. Det var det senare du gjorde. Det är därför du blir ifrågasatt.

Du, Kodak är inte enbart ett business det är snarare en hel institution med värdens största bildarkiv Bsc utbildningar ända till Masters dom har museum och listan kan bli riktig långt. de har massor med intervjuer och film av gamla nu döda fotografer ända till nutiden
Faktum är att de har ett ansvar och faktiskt de var den ända företaget som gick publik och talade om för folk att färg är instabilt, alltså ärlighet.

Därmot förekom Wilhelm research namn här som testar ditt fina digi papper som är ett privat company and och påstår saker och ting. Nu är det så att det är ett ställe som är tveksamt att lita på. De får betalt av sina kunder för att säga saker och ting som de vill höra.

Tror du att de folk kodak intervjuar får betalt? Då går du för långt. Först och främst om jag är en professor eller en filmare av den kaliber som de killar där med höga utbildningar väljer att använda kodaks produkter framför ett kostsamt low level digital produktion för att kodak betalar?

Därmed fritt att ringa till fotografiska avdelningen på KTH och fråga ha en diskussion om man vill inte lita på kodak. också.Eller på Chalmers för den delen men det finns ett dramatiska institut Konstfackets fotoutbildning är ett annat sätt att få information. Så get down to work!
Den skulle hålla dig sysselsatt ett tag och ifrån den här tråden.

Samma sak kan man skriva om IBM, sysslar med mycket grundforskning. Har säkert oxo ett museum. Vore bra att veta om intervjuer på deras sajt oxo är ofärgade & opartiska. Du verkar ju vara bra på det här med källkritik så jag hoppas du kan svara på det.

Nej, jag menar att när du startar en tråd så bör du vara medveten om att du kommer att få svar av människor som inte tycker som du, och att du bör respektera det. Att ifrågasätta är inte att "kapa tråden".

Slappna av lite och skriv om varför du tycker att film är bra, istället för att bråka:) Det blir mycket trevligare då, och jag är helt säker på att många håller med dig och är intresserade.

Att det är "pros" som tycker saker gör faktiskt inte att åsikterna är mer värda eller att de har mer rätt. Det finns massor av yrkesfotografer som inte har någon som helst koll på teknik och/eller som inte är särskilt duktiga fotografer ens. Liknande förhållanden gäller inom alla brancher, och att lyssna extra noga på någon bara för att den tjänar pengar inom det avhandlade området, känns ganska ogenomtänkt.

Visst är det så Martin bara titta på mina bilder! Nu är det ju så att vara yrkesfotograf skiljer sig en del från att fota det man brinner för. Men naturligtvis som du säger finns det kassa utövare i alla yrke. Men en fotograf som inte lyckas fixa till vad beställaren eftersträvar, hur många uppdrag får han?
Men denna tråd är ju banal! Jag skrev i början här men som det kan urarta! Att hävda att film är den enda fotografiska möjligheten? Döda pixlar? Skapar du tråden för att du själv inte mår bra och tycker att ingen annan då ska må bra?(inte du Martin, så mycket koll har jag) Att hänvisa till fotografer och jag vet inte vad som fotar med Kodac film? Halå! Som jag skrev tidigare jo jag fotar både dig. och med film! Men båda har sina fördelar! Jag förstår fortfarande inte att man kan reta sig på det? Detta börjar hm nä redan från början ligger det ett löjes skimmer över diskutionen! Stora pojakar sloss! Min penis är större än din!
Är baktanken från trådskaparen att uppröra personer? En bra bild är en bra bild! Att5 komponera och hitta bilder är varken digitalt eller annalogt! Men kanske ska man börja köra Kodac så man får fler kunder kanske ligger poängen där? Jo jo jag vet med mina bilder får man inga kunder! Hm trots det lever jag på min fotografi? Utan Kodac!
Lasse som börjar reta sig riktigt på tonen i denna diskution

Visst är det så Martin bara titta på mina bilder! Nu är det ju så att vara yrkesfotograf skiljer sig en del från att fota det man brinner för. Men naturligtvis som du säger finns det kassa utövare i alla yrke. Men en fotograf som inte lyckas fixa till vad beställaren eftersträvar, hur många uppdrag får han?
Jag vill påstå att det handlar mer om att kunna sälja sig själv än att vara riktigt duktig på det man gör, och det gäller alla yrken. Det finns så många klåpare som tjänar pengar på att kunna intala folk att de är bra på det de gör.

Det enda jag menar med det, är att det inte ligger någon särskild vikt i att ett råd kommer från en yrkesutövare, såvida det inte handlar just om hur man tjänar pengar.

Men denna tråd är ju banal! Jag skrev i början här men som det kan urarta! Att hävda att film är den enda fotografiska möjligheten? Döda pixlar? Skapar du tråden för att du själv inte mår bra och tycker att ingen annan då ska må bra?(inte du Martin, så mycket koll har jag) Att hänvisa till fotografer och jag vet inte vad som fotar med Kodac film? Halå! Som jag skrev tidigare jo jag fotar både dig. och med film! Men båda har sina fördelar! Jag förstår fortfarande inte att man kan reta sig på det? Detta börjar hm nä redan från början ligger det ett löjes skimmer över diskutionen! Stora pojakar sloss! Min penis är större än din!
Är baktanken från trådskaparen att uppröra personer? En bra bild är en bra bild! Att5 komponera och hitta bilder är varken digitalt eller annalogt! Men kanske ska man börja köra Kodac så man får fler kunder kanske ligger poängen där? Jo jo jag vet med mina bilder får man inga kunder! Hm trots det lever jag på min fotografi? Utan Kodac!
Lasse som börjar reta sig riktigt på tonen i denna diskution
Jag misstänker faktiskt det. I så fall har han uppenbarligen lyckats i alla fall;-)

ojojoj, här smädar vi en människas Tro, Överheten han lyder, och de Sanningens texter han ser som sitt kall att upplysa världen om. :)

Själv tappade jag min tro på Kodak när dom slutade med Kodachrome, nu blir det ingen fortsättnig på min farfars Kodachrome-dior. Men jag har en fuji-film i en kamera men den tar aldrig slut för jag glömmer alltid att ta den kameran med mig.

Jag vill påstå att det handlar mer om att kunna sälja sig själv än att vara riktigt duktig på det man gör, och det gäller alla yrken. Det finns så många klåpare som tjänar pengar på att kunna intala folk att de är bra på det de gör.

Det enda jag menar med det, är att det inte ligger någon särskild vikt i att ett råd kommer från en yrkesutövare, såvida det inte handlar just om hur man tjänar pengar.

Jag misstänker faktiskt det. I så fall har han uppenbarligen lyckats i alla fall;-)

Jag läser mellan raderna om vad du skrivet tidigare Martin. Men att sälja sig som fotograf i dag utan att kunna utföra beställarens önskemål, ja jag tror inte det räcker med en väloljad käft här? Men det är ju inte detta denna diskution gäller! Vad den sedan geller förstår i alla fall jag inte! Är man inte fotograf om man fotar digitalt med sina döda pixlar? Jag har altid trott att en bild har andra kvallitiva egenskaper än diggitala än annaloga. Skit hade jag bara fortsatt fota annalogt skulle kunderna flockas runt mig.(nej jag har trogna kunder och inga som helst problem, men det kanske beror på att de inte vet att jag fotograferar med kodac film utan med döda pixlar.) Men så har jag ju inte läst dessa guros ord tidigare
så jag får väl omvärdära hela min livsbild nu.
Lasse

Analog vs Digitalt, film vs fil, är en meningslös diskussion. Den digitala världen är ett faktum.
Jag tycker, som föreslogs, att det varit roligare att få höra vad trådskaparen gillar med film, än att höra att felaktiga och okunniga uttalande om digitaltekniken. Hade reagerat på samma sätt om någon i ett digitalfotoforum uttryckt att analog film är bara skit.

Hoppas att vi slipper liknande lågvattenmärken till trådar.

Jag läser mellan raderna om vad du skrivet tidigare Martin. Men att sälja sig som fotograf i dag utan att kunna utföra beställarens önskemål, ja jag tror inte det räcker med en väloljad käft här?
Det beror väl på kundens önskemål och krav. Jag ser dagligen kommersiella bilder som kunden tydligen köpt, men som jag tycker är skitdåliga. På precis samma sätt säljs det mängder av undermåliga produkter till kunder som tycks vara nöjda ändå.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar