Annons

Kvalifiserad att kommentera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael.A

Ny medlem
Jag såg det att när jag hade fått 8 st kommentarer så stod det att ju mer man kommenterar mer får man tillbaka.
Jag undrar då om man måste kommentera andra när man är nybörjare??
Jag menar det att jag vet inte som är rätt eller fel "än".

MVH
En Nybörjare.
 
Det finns inget rätt och fel. Det du tycker är bra är bra, det kan du berätta i en kommentar. På samma sätt kan du berätta vad du inte tycker är bra. Det kommer bli bra och givande kommentarer.

Lycka till!
 
Jag anser ju att allas åsikt räknas, proffs som amatör.
Bilderna vi/du tar ska ju inte enbart visas för och uppskattas av fotografer utan även "vanligt folk".

Det kan vara svårt att veta vad man ska skriva i kommentarfältet men gå på vad du känner rakt av. krångla inte in dig teknik och du inte känner dig säker.
Alla ser en bild olika och jag tror och hoppas att alla kommentarer uppskattas.
 
De flesta uppskattar kommentarer, oavsett vem de kommer från och vilken nivå de ligger på.

En bra början kan vara att leta upp sådana bilder där fotografen skriver att han/hon försöker förmedla en viss känsla och frågar om det lyckades eller inte. Det är ju helt individuellt och vem som helst kan svara på det - men tänk på att svara ärligt. Kritik måste inte nödvändigtvis innebära beröm.
 
Men detta kan behöva sägas många gånger. Det finns dom som tror att rätt och fel finns, men det gör det inte. Det vet jag - och jag har alltid rätt ;)
 
Jag uppskattar kommentarer från nybörjare och amatörer eftersom de oftast påpekar saker som andra missar. Till exempel känslor som bilder förmedlar, tankar den väcker, istället för tekniskt mumbo jumbo och annat som inte betyder särskilt mycket. Så kommentera bara från hjärtat så blir det nog rätt, Mikael.
 
Tack för dom orden.
Nu ska jag ut och kritisera....=-).
Jag bara skojar. Jag förstår er helt.
Tack.

En sak till.
Hur är det med det där att ju mer jag kommenterar ju fler kommenterar mina??
 
Mikael.A skrev:
Tack för dom orden.
Nu ska jag ut och kritisera....=-).
Jag bara skojar. Jag förstår er helt.
Tack.

En sak till.
Hur är det med det där att ju mer jag kommenterar ju fler kommenterar mina??



I mitt fall stämmer det inte ;-)
Jag gillar att kommentera. Jag tycker att man lär sig mycket av att titta på bilder och läsa andra medlemmars kommentarer. Men jag får få kommentarer tillbaka. Kanske är mina bilder för naturvetenskapliga, vad vet jag ;-)
 
Jag håller med alla andra här. Det finns inga rätt eller fel enligt mig. Oftast finns alltid något att säga och då kan man säga det. Jag bryr mig inte om det är en novis eller ett superproffs som givit kommentaren, de är alla lika värda.

Angående det där med ju mer man kommenterar desto fler kommentarer får man är ingen regel, men man kan mer se det som reklam. Ju mer du kommenterar desto mer syns du, du marknadsför dig själv.

Dock ska man inte glömma att det viktigaste med kommentarerna är att alla lär, du lär dig själv av att kommentera och du lär den du kommenterar, alla andra som läser kommentaren kan oxå lära sig av den.
 
Mikael.A skrev:
Hur går ni till väga när ni letar efter fotografier?
Typ tittar ni på dom som är nyinkomna eller hur gör ni?

Jag gör på massor med olika sätt. Jag håller koll på listan "kommentera nya kritikbilder" som finns i menyn "bilder". Jag kollar in de fotografer som kommenterat mig och deras bilder. Jag kollar på listan "senaste bildkommentarer" oxå under menyn "bilder". Sen kan man söka efter en viss sorts bilder, det finns massor med olika sätt att hitta bilder att kommentera, eller bara titta på.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.