Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konvertera till svartvitt - hjälp!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt bidrag

Man kan sitta och testa både det ena och det andra i oändlighet när man har en sån bra bild att jobba på.

/ Johny
 

Bilagor

  • fs_bild1.jpg
    fs_bild1.jpg
    28.6 KB · Visningar: 431
Kanske inte vad du vill ha

men jag blev så förtjust i hennes hasselnötsögon *S*
Krånglade inte till det utan desaturate - history brush, brightness/contrast, lite blur i håret och så en liten sväng på skärpan...sen gjorde jag nog inget mer....
 

Bilagor

  • bild-bw.jpg
    bild-bw.jpg
    48.1 KB · Visningar: 424
Gjorde inte som du sa, men ville ändå visa resultatet av det jag gjort. Hoppas det var okej..
 

Bilagor

  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    43.5 KB · Visningar: 409
:)
Tack igen!
@Johnny: Tack för den fina kritiken!
@Annelie: Snyggt!!
@Daniel: OK?? Självklart! Hade inte kommit på att dra ned mättnaden på färgerna, men det blev ju spännande!

:)

mvh Janne
 
Nu får jag ta och lägga band

Nu får det vara nog... Nu har jag pillat ikring tillräckligt och det blir bara värre o värre... Tror nog att den spontana första versionen blev bäst... Nu lvar jag att det är nog för den här timmen med svärtade bilder :)
 

Bilagor

  • variant28.jpg
    variant28.jpg
    37.5 KB · Visningar: 394
Jag är helt grön här på fotosidan men jag tyckte det här var en rolig "övning" så jag hoppas att det inte gör något om jag hakar på :)
 
Kanske inte svartvit...

Men jag blev rätt nöjd ändå...
satt och lekte lite, men den här blev nog finast av dem...
har den som större fil oxå ifall du vill ha...=)
 

Bilagor

  • liten.jpg
    liten.jpg
    42.4 KB · Visningar: 271
försök

inte riktigt sepia.. men nästan gillade som när det ändå va lite färg i bilden..
 

Bilagor

  • bildomgjord2.jpg
    bildomgjord2.jpg
    48.2 KB · Visningar: 200
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.