Annons

konstig bloggtext

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Texten i bloggen hoppar lite som den vill mellan raderna när man skriver. Radbrytningen tycks inte fungera. Händer det fler än mig? Jag använder Mac + Opera för att redigera bloggen.

Kan du ge exempel på hur och var detta uppträder?

Är det bara i Opera; har du testat Safari eller Firefox?

Jag har testat all tre webläsare du nämner och det är samma sak med alla. Ibland hoppar texten ned automatiskt till nästa rad men ibland gör den inte det utan fortsätter bara rakt ut till höger.

Ibland kan jag inte flytta flera ord till en annan rad utan de hoppar ned eller upp av sig självt.

Det knepiga är att vissa gånger är allt OK och ibland trasslar det ... jag förstår inte logiken.

Det är lite svårt att förklara vad som händer så här i text ... det kanske låter lite märkligt.

Ola Rockberg skrev:
Jag har testat all tre webläsare du nämner och det är samma sak med alla. Ibland hoppar texten ned automatiskt till nästa rad men ibland gör den inte det utan fortsätter bara rakt ut till höger.
Ok, jag skall testa på min Mac.

Någon annan som ser detta, på Mac eller PC?

Jag har nu testat på Mac, Safari och FF. På ingen av dem upptäcker jag felet.

Gör du någonting mer än öppnar ett nytt inlägg och sen börjar skriva?

elmfeldt skrev:
Jag har nu testat på Mac, Safari och FF. På ingen av dem upptäcker jag felet.

Gör du någonting mer än öppnar ett nytt inlägg och sen börjar skriva?

Jag skriver texten direkt i rutan och sedan kopierar in bilder. Ofta fungerar de första raderna i texten men sedan strular radbrytningen.

Ska textrdigeraren själv sköta radbrytningen eller ska det göras manuellt?

Jag har provat att skriva text i Opera, Firefox och Safari på den länk du gav mig och det händer samma sak på alla ... ingen automatisk radbrytning.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto