Sken upp av de orden Ingvar, att skilja på fenomen och person
Fast de raderna om att bli opopulär var inte på något sätt riktat till någon här heller.
Jag tål rätt mycket tror jag, men att det ändå känns med nåt mail/dag där jag som person beskylls samt diskussioner som andra som varit så skulle jag ljuga om jag påstod att jag inte reagerar. Den reaktionen blev dock felriktad här. Många mail är väldigt förstående och trevliga också och en del tackar då bilderna varit felplacerade eller så, så det finns lite jämvikt iaf.
Uppenbart är ämnet konst känsligt, och jag försöker tänka ut bästa sätten för att handhavandet i poolen ska kunna behandlasmed respekt från alla håll. Även från mitt. Jag försöker och hoppas nå till någon punkt där det kan börja kännas som jag inte raderar respektlöst men där radering ändå godtas utan ramaskrin.
Personligen skulle jag inte våga börja sålla efter galleritanken och utifrån nivå med tanke på reaktioner, men jag är helt för tanken om en mer gallerilik pool
om den kunde läggas upp med en jury i stället för med en poolvärd. Att fortsätta som hittills är jag beredd till, men då uppfylls inte galleritanken fullt iaf, men jag hoppas att fokus ska kunna hamna på mer intressant bild och ett smalare utbud i slutänden. Jury tycker jag dock vore intressantare beroende på syftet..
Ang. att nämna nivå i beskrivningen vet jag inte hur det skulle kunna gå att få till en def av i dagsläget, men funderar på det. Vad som uppfyller en "viss nivå" är ju också subjektivt. Personligen anser jag att vissa som åkt ur har högre nivå än vissa som ligger kvar, men ändå känns sättet med okommenterade samt uteslutande av kategorier och ifrågasättningar funktionellt i det stora hela.
Och vad gäller kommenterande. Jag är klart en forummänniska, men jag tittar på massvis av bilder också och kommenterar en del. Kommenterar efter humör, inspiration, lust och så. Varje dag känns det inte värdefullt att kommentera om man inte hittar orden, andra känns det meningslöst att hänga i forumtrådarna och då finner man inte orden till dem. Jag har haft ett litet kommenterarryck denna veckan och tror att konstpoolen inspirerat mig.
Kommentarer jag gett