lottawe
Aktiv medlem
Apropå den konstformens begränsningar så vågade jag knappt erkänna det i förra inlägget, att jag tycker det var jättesynd dels att det drogs så snabba slutsatser och svarades så snabbt så det t.o.m missades i vilken pool bilden hade legat samt att syftet och diskussionen om vad konstformen/inriktningen omfattar inte accepterades. Innebörden spanns det aldrig vidare på. Jag tror jag förstår vad du menar med att ta upp det exemplet ändå och att du är för breddning? Personligen gillar jag nytänk, men nytänk behöver inte betyda att man bryter gränser på vilket sätt som helst. Varken här eller där.dJb skrev:
....Bara att den laddade upp och raderades från poolen med en lång efterföljande diskussion gjorde ju att just den bilden kom att bli betydligt intressantare än alla andra tillrättalagda och perfekta nakenstudier. Bilden stack ut lite och kom att utgöra en anomali. Den passade inte riktigt in men diskussionen kom att beröra konstformens begränsningar och blev på det sättet intressant.
Jag är för pooler där man vid första anblicken ska kunna förstå vilken inriktning de vänder sig till. Det är anledningen till att jag är för att ta bort det som faller utanför poolens tanke. Lämnar man en kommer fler och till slut är poolen överväxt och syftet förlorat.
En konstpool lär dock aldrig komma i närheten av att bli så tajt i inriktning som poolerna för t.ex fine art nude eller studiofoto är.
Senast ändrad: