backdrifter
Aktiv medlem
'growingart.se skrev:
Var ska du fota? Det är kanske någon här som har varit där.
Peace and lovefestivalen. Ja, alla scenerna lär det väl bli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
'growingart.se skrev:
Var ska du fota? Det är kanske någon här som har varit där.
Mikael Syväjärvi (growingart.se) skrev:
En fråga om inträde till konserter/festivaler, om ni fotar för en tidning, brukar ni få gå in gratis eller får man fortfarande betala konsert/festival-biljett? Eller kan man vara charmigt övertalande? ;-) [/B]
growingart.se skrev:
Hittills har jag använt mitt 85mm/1.8, det har bra ljusstyrka och fokuserar snabbt nog för att fånga händelser, känner mig som en revolverman med kamera ibland. Procenten bra bilder blir hög. Då jag står nära så kan jag fånga detaljer, och jag tycker faktiskt det är en utmaning att fånga en komposition när utsnittet egentligen är för litet.
growingart.se skrev:
Du hade 1/60 i slutartid enligt exifinfo, så det är starkt att få så bra skärpa handhållet vid 70 mm brännvidd, speciellt eftersom du hade en 350 som ger brännviddsförlängning!
Kul med publiceringen, grattis!
backdrifter skrev:
Hej!
Ang. Cardigans-bilden så tog jag den på fri hand. Det var ganska stakrt ljus så det gick bra
Jag ska lägga upp några fler bilder från Peace and love så får du gärna ge lite feed-back
I övrigt var det en underbar upplevelse. Fick en riktig adrenalinkick av att fota vid dom stora scenerna. Det här ska jag vekligen göra om!
I övrigt fick jag min första publicering i Dala Demokraten i torsdags Jag skulle länka till den, men Dala Demokratens hemsida suger så jag hittar inte artikeln nu
Tack för alla tips osv!
backdrifter skrev:
Men tack så hemskt mycket!
Man måste väl vara prenumereant för att få söka i deras arkiv numera va?
Tack!
Leifer skrev:
Jo, men det är inte jag så jag tog mig friheten att googla dig (det brukar funka bra även när man söker på tidningar) och då kom den upp!
Såg din frågor innan festivalen och tycker det är kul att du fick in en i tidningen direkt så jag tyckte du skulle få in länken i tråden