PeterKorpi
Aktiv medlem
arnenym skrev:
Testbilderna är tagna med Sigma 18-50 det kanske är något kompabilitetsproblem?
Bilderna som cyberphoto har är ju tagna med Tamron AF SP 90/2,8 Macro. Vart fick du sigma 18-50 ifrån?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
arnenym skrev:
Testbilderna är tagna med Sigma 18-50 det kanske är något kompabilitetsproblem?
Paul.r.Lindqvist skrev:
Inte speciellt troligt att km inte applicerar någon skärpning i kameran....
Sen att "deafult" nivån på skärpan kan skilja sig från olika kamera modeller är en annan sak.
Men på den enklaste modellen som i riktar sig till nybörjare borde har ganska bra bilder direkt ur kameran kan man tycka...
Att investera 49$ i photokit för att få skarpa bilder tror jag knappast är speciellt lockande för en nybörjare... spendera pengarna på photshop album eller dylikt.
/P.L
PeterKorpi skrev:
Bilderna som cyberphoto har är ju tagna med Tamron AF SP 90/2,8 Macro. Vart fick du sigma 18-50 ifrån?
arnenym skrev:
Hoppsan, jag blandade ihop det lite grann. det var bilder från nån av dom andra som var tagna med Sigman. Men frågan står kvar. Det är inte en orginalglugg. Kan det bero på kompabilitetsproblem. Att inte Tamronobjektivet fungerar på kameran?
tozz skrev:
Jag säger bara vad betydligt mer erfarna personer har sagt, man kan ju dra allt till absurdum men det är inte intressant.
Ganska bra? 5D levererar MYCKET bra bilder direkt från kameran. Photoshop album får jag ju säga är att slänga pengarna rakt i sjön, men det beror väl på vad man prioriterar. PhotoKit Sharpener kostar dessutom $99 men är värt varenda krona.
det gör det tyvärr intejeskata skrev:
Nån som vet om motljusskydd ingår?
jeskata skrev:
Hur är slutar/spegelljudet jämfört med 300D/D70/D50? Har hört att det ska vara lite irriterande...
jeskata skrev:
Hur är slutar/spegelljudet jämfört med 300D/D70/D50? Har hört att det ska vara lite irriterande...
Jag tycker inte det är irriterande på min KM5D, men visst låter det en del. Kan t ex vara störande om man vill fota en vigsel i kyrkan men å andra sidan fotas ju hejvilt med blixt och det tycker jag är mycket mer störande.jeskata skrev: