forstheim
Aktiv medlem
Grubbe skrev:
Att relatera det hela till antal besök förstår jag inte alls. Jag gör många gånger en snabbvisit bara för att kolla om nåt intressant dykt upp. Ska en sådan snabbkoll räknas lika som om jag kopplar upp mig en hel kväll och går igenom en massa bilder etc?
Aktivitet på forum istället för att kommentera bilder skulle dessutom straffas. Knappast lyckat.
Att du gör snabbvisiter på fotosidan är helt okej Kent..men kan man inte göra snabbvisiter för att kolla in dagens bildskörd likaväl som att läsa en mängd foruminlägg?
Att relatera till antalet besök visar bara hur pass intresserad en medlem är inför att kommentera bilder. Den som inte kommenterar bilder ska givetvis inte heller gynnas i statistiken över hur mycket man bidrar med på den fronten. Väljer man att prioritera forumen framför att kommentera andras bilder tycker jag det är helt rätt att det också syns!
För det är ju just hur engagerad man är i bildkommenterandet som statistiken ska visa..och inte hur mycket man engagerar sig på fotosidan för övrigt. Inte så svårt att förstå tycker jag.
Dessutom har du möjlighet att förbättra statistiken rejält de gånger du enbart koncentrerar dig på att kommentera bilder. Snittet borde bli detsamma..
Man straffas inte för att man är aktiv i forumen. Det är för att man inte kommenterar i tillräckligt stor utsträckning som statistiken inte förbättras. Det är en viss skillnad!