Annons

Kläder till modellerna?

Produkter
(logga in för att koppla)

appel79

Aktiv medlem
Hur gör ni när ni skall fotografera en modell? Låter ni personerna ta med egna kläder, eller fixar ni det själva?

Hur kan man gå till väga om man tex skulle fråga en butik, om man skulle kunna få låna lite kläder? Vad skulle man kunna ge butiken som tack för lånet?

Det börjar ju sina lite i tjejens garderob, och det är ju lite tråkigt att använda samma kläder hela tiden.

/ finns det någon vänlig själ som har några tipps?

Hej!

Oftast har modellerna egna kläder med sig. Ibland ordnas något speciellt om en idé finns.

Oftast brukar lokala låna ut kläder om det är i lokala tidningar, då blir det lite reklam för butiken också.

Men ring runt till lite olika butiker och presentera dig och fråga, du kan ju inte få mer än ett nej. Du kan ju erbjuda butiken bilder kanske? Eller en gratisfotografering av deras anställda eller något sådant.

//Daniel.J

Oftast får de låna mina rekorderliga Y-frontskalsonger som jag ärvt efter farfar, men som sagt det blir ju lite tråkigt med samma kläder jämt.

Har mest fotat med en modell, men vid de sessionerna så har vi planerat tillsammans och delat på eventuella kostnader för props o kläder som hon inte redan haft.
-Inte mer än rätt tycker jag, speciellt när man kör TFP.

ZoMbiE skrev:
Har mest fotat med en modell, men vid de sessionerna så har vi planerat tillsammans och delat på eventuella kostnader för props o kläder som hon inte redan haft.
-Inte mer än rätt tycker jag, speciellt när man kör TFP.
Hur gör ni sedan med kläderna? Delar ni upp dem så att hon får kjolen och du får klänningen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar