Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Karlsson på G!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har karlsson kommit fram till Varnhem. Han beräknar att stanna där över helgen och sedan fortsätta sin resa genom Sverige.
 
Hur är det med Karlssons resa är den helt inbokad framöver? Eller kan man få ställa sig sist i kön eller är det försent.

/Daniel
 
Lägesrapport

Karlsson gjorde ett försök att över påsken ta sig från nordvästra till sydvästra Skåne med hjälp av posten.

Trots att adressen på försändelsen hade en helt korrekt adress till mig har någon fått för sig att adressaten, alltså jag, inte finns där, och Karlsson gick i retur till avsändaren.

Jag utlovar mer info när han anländer.

/Fredrik
 
Då har han anlänt till Malmö.

Hinner inte ge mig ut och fotografera med honom idag, men imorgon räknar jag med att det blir av och sedan skall han vara på väg igen på onsdag.
 
Är han på G nu?

Hm,

"En avi från Posten" på tamburmattan när jag kom hem från jobbet - "brevet är för stort eller tungt att delas ut" - kan det vara Karlsson som äntligen är på gång?

Stort? Tungt?

Trodde Karlsson var en liten flugviktig herre.

Jag är nummer sexton på listan. Nu gäller det att pallra sig ner till posten, knäppa sina kort kvickt som attan och skicka vidare annars får man väl ovett i tråden.

Blev lite stressad.
 
Nu är Karlsson i Lund

Ja,

det var Karlsson i paketet, här ska fotograferas i helgen, de-hundran är dagen till ära nyreparerad och fin.

En lapp i kuvertet berättar att "Nummer 17 har haft han", så jag (sexton) kommer efter att jag knäppt klart att skicka vidare till Victor i Linköping (arton).
 
On the road again

Så,

nu är det plåtat, bilden är mailad till Jeppe, och i morgon kväll åker Karlsson ner i vadderade påsen fvb till Victor (18).

Han har haft en uppslitande vistelse här i Lund; en hingst försökte äta upp honom.

Tror inte Karlsson vågar sig hit fler gånger.
 
Nu har Karlsson varit på Gärstadverken i Linköping för att se den nyöppnade sopbränningsstationen. Bilder fixas nog imorgon och på måndag skickas Karlsson iväg till nästa person.

Det hade varit trevligt om galleriet gick att hitta bland de andra poolerna tillsammans med Bosses resa.
 
Såja, nu är Karlsson ivägskickad till nr 19 på listan, Ulf Carneland, och bild och så är ivägskickat till Jesper.

För de som vill ha fler bilder så har jag lagt upp en hel del på http://www.victorboivie.se/gallery/karlsson/ och de finns där så länge som jag inte flyttar galleriet. Dock på ADSL-lina, så var snälla :)
 
Mot vidare äventyr

Karlsson har kommit. Varit till skogs, fotats och packats i påse. Just nu ligger han på brevlådan och borde kunna vara hos nr 20 i Uppsala på fredag.
Ulf
 
Ledsen Bo.. Har haft fullt upp med tenta och skolavslutning.. Men nu är det sommarlov (och ännu mer att göra, eftersom man skjutit upp en massa ;))

Kommer upp alldeles strax..
 
Var e han någonstans???

Ok det verkar finnas ett gäng forum som tar upp Karlssons äventyr i Svea rike. Men detta verkar vara det färskaste. Nu är det så att Karlsson är fotat och nedföst i postpåsen (lufthål finns!).

Frågan är nu bara vart f(/%¤en jag ska skicka honom. Listan ser ut så här:
21. Peter Honungsmåne
22. Peter Ljungqwist
23. Anna-Karin Johansson
24. Jonas Törnqvist
25. Max Zigliara
26. Johan Sjögren
27. Robert Albinsson
28. Lars Stenfeldt
29. Malin Tegelberg
30. Catarina Magnusson

Och någon Peter Ljunqwist hittar jag inte, avvaktar en dag eller två annars går paketet till nr32 Anna-Karin.

Väl mött i tomteskogen
 
!!!!!!!!

Hallå och förlåt. Karlsson ligger kvar i påsen. Jag har inte skickat honom vidare, saknar adress till efterföljande.
Vem vill ha honom.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.