Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Karlsson på G!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok, så nu har Karlsson varit både i Uppsala, Klövsjö och kanske till och med hos Tommy i Arvika sedan han besökte mej. Men det skulle vara kul att få se bilder på hur han haft det där också.
 
Vill bara säga att Karlsson har varit på hårdrockskonsert i kväll och ska snart gå och lägga sig.

Är det någon som vill ta över den nu något lomhörde, men vid god vigör, Karlsson så kan ni skicka mig ett mess!

Bild kommer senare..


/Tommy
 
Resa utan slut?

Karlsson tycks resa vidare av bara farten (ursprungliga sändlistan är väl avverkad för länge sen?) men bilderna verkar ha en eftersläpning på flera månader?! Mailar ni inte in era bilder eller har Jeppe strul med mailen?

Tommy, om du fortfarande har den lille hos dig får du gärna skicka honom till mig ännu en gång (skickar ett mail med min adress), fick en kul bildide'.
 
Re: Resa utan slut?

cowboy skrev:
Karlsson tycks resa vidare av bara farten (ursprungliga sändlistan är väl avverkad för länge sen?) men bilderna verkar ha en eftersläpning på flera månader?! Mailar ni inte in era bilder eller har Jeppe strul med mailen?

Jeppes epost funkade utmärkt när jag skickade min bild i november. Sen dess har ju Bosse varit runt på flera ställen men några nya bilder i albumet har det inte blivit. Tråkigt tycker jag.
 
Re: Resa utan slut?

cowboy skrev:


Tommy, om du fortfarande har den lille hos dig får du gärna skicka honom till mig ännu en gång (skickar ett mail med min adress), fick en kul bildide'.

AAhh..ber om ursäkt.. har helt glömt bort Karlsson.
Han ligger och sover uppe på proppskåpet i hallen och borde vara utvilad och pigg på fortsatta äventyr.
Jag skickar honom ASAP... Har ju din adress nånstans i mailen.
Finner jag den inte så hör jag av mig!

/Tommy
 
Jao.. jag har haft lite strul här hemma med e-mail och dator. Så alla ni som har haft Karlsson på besök och inte hittar er bild här kan maila den på [email protected] tillsammans med en lite text.. så ska jag slänga upp bilderna som saknas.
 
What next?

Så där ja,

nu har den lille åter anlänt till Lund efter hela fem veckors färd från Värmlands djupa skogar.

Vart skickar jag honom när han så småningom är färdigplåtad; ska han gå i mål hos Jeppe eller ska han turnera vidare i landet?

Beskedet brådskar inte, det kommer att ta några veckor innan han fotograferas - jag ska åka till Mellersta Östern i början på veckan och där vill jag inte ha sällskap av Karlsson - tänk om han blir bortrövad av någon Omar Shariftyp eller rymmer med en beduinprinsessa eller villar bort sig i öknen eller kommer på avvägar i bagagehanteringen - hur skulle jag förklara en bortkommen Karlsson här på Fotosidan?
 
Re: What next?

cowboy skrev:
Vart skickar jag honom när han så småningom är färdigplåtad; ska han gå i mål hos Jeppe eller ska han turnera vidare i landet?

Nej, jag tycker inte att vi ska pensionera Karlsson än. Det borde väl finnas fler här på fotosidan som vill umgås med Världens bästa Karlsson ett tag (och då syftar jag inte på mej själv).

Bo, skriv igen här i tråden när du hunnit ta bilder på vår vän. Det dyker säkert upp nån som vill dela sin tid med honom.
 
Varthän?

magnus67 skrev:
Bo, skriv igen här i tråden när du hunnit ta bilder på vår vän. Det dyker säkert upp nån som vill dela sin tid med honom.
Karlsson kommer att plåtas i helgen som kommer, så framåt måndag/tisdag är han nog mogen för vidaretransport via postverket till nästa hågade fotograf.

Alltså: den ursprungliga välorganiserade sändlistan är avverkad för ett bra tag sen, så nu är det slumpen och djungelns lag - den som skriker först/högst, har vassaste armbågarna, etc - som styr vart färden ska gå.

Kliar det i avtryckarfingret hos någon? Posta i så fall här eller maila mig (namn + adress)!
 
Arne var snabbast

OK Arne, tack för mailet, Karlsson går alltså in på andra varvet nu...

Jag skickar honom efter helgen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.