Annons

Kan man bevaka svar på kommentarer under en bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
.. eller måste man bevaka allt som skrivs under en bild.

Jag tycker det vore bra för kommenterandet och bilddiskussionerna om man kunde bevaka om någon besvarar den bildkommentar man gjort. Det skulle sporra vidare diskussioner.

Risken är annars att man kommrenterar en bild och sedan glömmer bort att läsa svaret.

Det vore en väldigt praktisk funktion. Har själv tänkt liknande tankar. Efter ett tag glömmer man ju lätt bort vilka bilder man kommenterat.

Den grå lilla ikonen med ett öga, (andra från höger över bilden, samma rad som exiflänken) fixar sån bevakning:)

EDIT: För snabb att svara, den bevakar ju alla kommentarer och inte bara svar även om de också bevakas. För bilddiskussion kan ju dock även andras kommentarer vara lika intressanta väl?

Svar brukar jag kolla tillbaks på via komenteratlistan på min sida annars och har inte saknat någon specifik funktion för bara svar eftersom jag tycker det är rätt lätt gjort på de man inte bevakar rubbet på.

lottawe skrev:
Den grå lilla ikonen med ett öga, (andra från höger över bilden, samma rad som exiflänken) fixar sån bevakning:)

Får man inte mail på alla inlägg under bilden då?
Jag efterfrågar bevakning av svar på de kommentarer jag givit.

lottawe skrev:
För snabb att svara, den bevakar ju alla kommentarer och inte bara svar även om de också bevakas. För bilddiskussion kan ju dock även andras kommentarer vara lika intressanta väl?

Svar brukar jag kolla tillbaks på via komenteratlistan på min sida annars och har inte saknat någon specifik funktion för bara svar eftersom jag tycker det är rätt lätt gjort på de man inte bevakar rubbet på.

Må vara att du gör så. Frågan och förslaget var om man kan/borde kunna bevaka svar på de kommentarer man själv givit.

Under bilder kan man ju klicka "besvara" en kommentar, så det vore naturligt att dessa kommentarer gick att bevaka.

Arleklint skrev:
Må vara att du gör så. Frågan och förslaget var om man kan/borde kunna bevaka svar på de kommentarer man själv givit.
Du behöver inte förklara saker för mig flera gånger som jag uppenbart redan förstått ändå.

Jag är inte alls mot en sån funktion du önskar, men förstår inte vitsen med den heller. Därför hade jag några andra förslag om hur man ser svaren redan idag.

Om något nytt görs hoppas jag att man ska kunna välja bort den bevakningen iaf, så mail inte kommer automatiskt vid varje litet tack. Så det blir valfritt alltså..

lottawe skrev:
Du behöver inte förklara saker för mig flera gånger som jag uppenbart redan förstått ändå.

Jag är inte alls mot en sån funktion du önskar, men förstår inte vitsen med den heller. Därför hade jag några andra förslag om hur man ser svaren redan idag.

Om något nytt görs hoppas jag att man ska kunna välja bort den bevakningen iaf, så mail inte kommer automatiskt vid varje litet tack. Så det blir valfritt alltså..

Alla bevakningar är valfria.
Att alla eller ens de flesta av svarskommentarer är enkla "tack" är nog en skröna. Ta dock inte den diskussionen här.

Mitt förslag syftade till att gynna bilddiskussionen. Kan man enkelt bevaka svar man får på bildkommentarer är det lättare att vidareutveckla diskussionen, eller svara på frågor som uppkommer.

Senast ändrad:
Jag tycker man borde kunna se svaren under sin egen sida där man har alla sina kommentarer samlade. Då kan man lätt se vilka som har tackat och/eller svarat på en fråga. Det skulle underlätta kommunikationen avsevärt. Photopoints.com nyttjar detta på ett snyggt sätt.

andersbq skrev:
Jag tycker man borde kunna se svaren under sin egen sida där man har alla sina kommentarer samlade. Då kan man lätt se vilka som har tackat och/eller svarat på en fråga. Det skulle underlätta kommunikationen avsevärt. Photopoints.com nyttjar detta på ett snyggt sätt.

Jag har föreslagit detta - för att slippa få sin mailbox full - svaret blev att det kommer, men inte när.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=49684

Senast ändrad:
Låter som en smart ide med länk till svar. Även tack är ju trevliga och artiga och jag läser gärna såna med bara jag slipper dem i mail. Fast vissa andra saker vill jag gärna ha i mail i stället för i länkar även i framtiden. Tycker bevakningar på pooler och bilder är trevligt i utvald mailmapp för då upptäcker jag dem mellan tråkigt jobb även om jag inte är inloggad här just när de kommer. Personligen tycker jag inte det finns värre än att logga in på sidor där man möts av 50-talet bevakningslänkar direkt man varit från en dag. Har jag dem i mailen plöjer jag av dem, får jag massor av länkar i en stöt skiter jag i dem. (deviantart är sån)

Sen vidare, ang. bilddiskussion. Menar du att diskussioner skulle vara bäst och mest givande mellan 4 ögon Janne? Frågar eftersom du vill välja bort andras kommentarer.

lottawe skrev:
Sen vidare, ang. bilddiskussion. Menar du att diskussioner skulle vara bäst och mest givande mellan 4 ögon Janne? Frågar eftersom du vill välja bort andras kommentarer.

Jag tycker det är bra om jag, om jag så önskar, skall kunna beställa bevakningsmail på de kommentarer jag givit, för då kan jag svara på fotografens tanke/fråga på min kommenatar på ett snabbt sätt. Det gynnar diskussionen.

Innan jag svarar kommer jag ta del av alla övriga kommentarer. Inget sker inom fyra ögon. Allt sker inför FS.

Allt som skulle ske är att jag får ett mail "Lotta har svarat på din kommentar under hennes bild" Vilken innebär att jag går och läser kommentarerna under Lottas bild och svarar Lotta.

Jag slipper få mail på alla kommentarer Lotta får, men kan svara på Lottas frågor/tankar föranledda av min kommentar.

Senast ändrad:
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto