Mesch
Aktiv medlem
Kul att ni har funnit varann! Men är inte er dygd av nöden tvingad? Hela grejen är ju att har man en Sony, Oly eller Pentax behöver man ju inte ens tänka på att välja bort antiskak av kostnadsskäl. Har man dessutom en Sony så behöver man ju inte ens bry sig om att välja bort en filmfunktion, för Sony har ju aldrig haft någon !
Ett Canon 70-200/2,8 utan IS kan man ju få för 13-14 loppor till skillnad från det nya häftiga 70-200/2,8 för nästan 40. Låter lite surt sa räven, för mig i alla fall. Äh, Canon IS e så jäkla överprisat om man ser till vad man får för pengarna att det inte kan motiveras kostnadsmässigt - typ.
Problemet är att till Sony blir det i stället svårt att få tag i ljusstarka å kallade pro-objektiv. Där få man förlita sig på antiskak för hög-iso och ljusstarka objektiv lyser med sin frånvaro.
Tittade på blocket och hittade inga alls förutom någon enstaka beercan och den är ju f/4.0 och knappast speciellt pro, även om den är bra.
Jag fotar nästan enbart saker som rör sig och då spelar det ju ingen roll om antiskaket så kan fixa 2 sekunder slutartid. Det funkar inte ändå, min son blir suddig. Det är f/1.8 och iso över 800 som gäller om det ska bli något så här års.