Precis, det är snordyrt med lagerhållning. Så jag skulle nog vilja vända på det. Det är inte bristande lagerhållning som tvingar ut kunderna på intenet. Utan det är internetkunder som tvingar bort lagren. Vi som är beredda att betala lite mer för service och lagerhållning är i klar minioritet och räcker inte till för att butikerna ska klara sig.
Sedan är det pinsam lagerhållning hos leverantörerna. Vilket delvis kan förklaras med interköp som går utomlands. För även om man kan tycka att Canon alltid är Canon så är det inte så. Det är Canon sverige, Canon tyskland osv och över dem Canon europa. Canon sverige är som vilket annat svenskt företag som helst. De vill gå med vinst de med och som jag inledde så är det dyrt med lagerhållning. Så köper vi inte i sverige kan vi knappast inte förvänta oss service i sverige heller.
Eftersom jag själv jobbat i butik så finns det ju dock vissa saker hos levernatörerna jag under över ändå. T ex varför det tar sån lång tid att få fram ett canon 50/1.8. Väntetiden var lätt tillräcklig för att producera en bunt nya om så behövdes. Likaså med motljusskydd till nikons 50:a. Det tog så lång tid att det vart pinsamt varje gång kunden kom in i butiken. Tack och lov så är hon en glad skit.
Mvh
Maverick