ANNONS
Annons

Auktoriserad Canonverkstad i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Så här såg det ut en gång när jag lyckades öppna den. Tror att slutet är nära. Får nog gå tillbaka till mindre avancerad kamera. Men jag tyckte det var så bra att man kunde veckla upp skärmen.
Innandömet ser ut att ha spruckit. Det är byte som gäller om du vill ha en "normal" bild.

Och även om man bor i Göteborg/Mölndal kan numera inte lämna in på CSPC över disk, man måste åka till t ex Götaplatsens och lämna in där.,
Fast det där stämmer inte. Jag var förbi och lämande in min felande 250D hose dem personligen förra månaden. Jag skapade ett reparationsärende på nätet ochg kudne då välja att skicka in den till dem med frakt eller knata förbi.

Kameror som kostar fyrsiffriga belopp är ofta inte lönt att reparera. Jag har lagat en kamera som fått en smäll så displayen gick sönder. Det kostade ungefär 5000 att få reparerat (ny bakre panel på kameran). Men det kamerahuset kostade 60000 på den tiden. Då blir det en annan sak.

Verkar inte helt omöjligt att laga själv. Bara man kan köpa reservdel någonstans. Jag har en gång köpt direkt från RCC i Mölndal. Billigare än kinesiska kopior.

Verkar inte helt omöjligt att laga själv. Bara man kan köpa reservdel någonstans. Jag har en gång köpt direkt från RCC i Mölndal. Billigare än kinesiska kopior.

Ja det är ju ett tips för dem som kan pillra med sånt, inte jag på grund av att jag har artros och dessutom så är inte själva skärmen trasig utan något inuti.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.