Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K20D, exponeringsproblemen kvarstår!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det skarpaste objektivet jag har är ett M50 1:1.7 och det klarar med råge av de 10Mp k10'an har, och jag vågar nog gissa att det klarar av 14Mp också. Så än finns det krut i åtminstone vissa gamla gluggar.
 
Gimbal skrev:
Det skarpaste objektivet jag har är ett M50 1:1.7 och det klarar med råge av de 10Mp k10'an har, och jag vågar nog gissa att det klarar av 14Mp också. Så än finns det krut i åtminstone vissa gamla gluggar.
Det glädjer mig att höra då jag sitter med en sådan glugg själv, inköpt 1981 :)
 
tobias- skrev:
Har du fått någon leveransdatum? Varifrån beställde du k20d?
Cyberphoto. De har meddelat leverans i morgon, måndag. Jag tolkar detta som att de hoppas kunna skicka grejorna i morgon, så förhoppningsvis får jag min choklad med tillhörande leksak i mitten - slutet på veckan.

:D -- MW
 
Magnus W skrev:
Cyberphoto. De har meddelat leverans i morgon, måndag. Jag tolkar detta som att de hoppas kunna skicka grejorna i morgon, så förhoppningsvis får jag min choklad med tillhörande leksak i mitten - slutet på veckan.

:D -- MW
Som jag sa tidigare så vill jag gärna klämma på K20D:n. Har du vertikalgrepp till den också? Jag funderar nämligen på att lägga en beställning själv.. Skulle vara spännande att se hur min Tamron 28-75/2.8 mäter sig med alla pixlar. :)
 
Problemet uppträder när man använder objektiv som är tillverkade före KA fattningen. dvs före 1983.
Jag vet faktiskt inte om liknande problem uppträder när man använde 25 år gamla objektiv på Nikons eller Canons DSLR-er.

-- MW
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.