Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
K20D, exponeringsproblemen kvarstår!
- Trådstartare Lage
- Start datum
Lage
Aktiv medlem
AFE skrev:
Ett småbildsdia ligger väl nånstans runt 8-10mp i upplösning, och en K20D har 14mp på en mycket mindre yta - objektiven är helt enkelt inte gjorda för den höga upplösningen.
Jag tror du underskattar upplösningen på film:
http://www.clarkvision.com/imagedetail/film.vs.digital.1.html
Lage
Aktiv medlem
Det glädjer mig att höra då jag sitter med en sådan glugg själv, inköpt 1981Gimbal skrev:
Det skarpaste objektivet jag har är ett M50 1:1.7 och det klarar med råge av de 10Mp k10'an har, och jag vågar nog gissa att det klarar av 14Mp också. Så än finns det krut i åtminstone vissa gamla gluggar.
tobias-
Avslutat medlemskap
Har du fått någon leveransdatum? Varifrån beställde du k20d?Magnus W skrev:
Det går säkert att arrangera. Jag har dessutom en hel flock med gamla K- och M- objektiv att prova exponering med.
-- MW
Magnus W
Aktiv medlem
Cyberphoto. De har meddelat leverans i morgon, måndag. Jag tolkar detta som att de hoppas kunna skicka grejorna i morgon, så förhoppningsvis får jag min choklad med tillhörande leksak i mitten - slutet på veckan.tobias- skrev:
Har du fått någon leveransdatum? Varifrån beställde du k20d?
-- MW
tobias-
Avslutat medlemskap
Som jag sa tidigare så vill jag gärna klämma på K20D:n. Har du vertikalgrepp till den också? Jag funderar nämligen på att lägga en beställning själv.. Skulle vara spännande att se hur min Tamron 28-75/2.8 mäter sig med alla pixlar.Magnus W skrev:
Cyberphoto. De har meddelat leverans i morgon, måndag. Jag tolkar detta som att de hoppas kunna skicka grejorna i morgon, så förhoppningsvis får jag min choklad med tillhörande leksak i mitten - slutet på veckan.
-- MW