Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

k10d, slut överallt... igen?

Produkter
(logga in för att koppla)

nailstream.com

Aktiv medlem
Här avvaktade man nästa omgång k10d:eek:r och vips tog de slut innan man hann tänka och lägga en beställning. Någon som vet några som har den på lager fortf?

Var otydligt, jag ska bara köpa huset och det var slut överallt. Nu har jag lagt beställning på dustinhome.se så vi får se när jag får min kamera :)
Har nämnligen redan ett SMC-DA 16-45mm/4 ED AL.

Nåt som också börjar bli slut överallt är Pentax-objektiv... Inte så mycket hemma i lager hos cyberphoto och scandinavian t.ex.

Lite trist om Pentax blir som Nikon där man fick stå i kö 1 år för att få 18-200 VR.

De har satt sig själva i en lite tråkig sits när de gör den här omstruktureringen av objektivtillverkningen och inte har fått ut sina nya da-objektiv än. Det känns som att vi får räkna med rejäla väntetider på de nya gluggarna.

(lite påverkad men) >"De har satt sig själva i en lite tråkig sits när de gör den här omstruktureringen av objektivtillverkningen och inte har fått ut sina nya da-objektiv än."
I våras köpte jag DA10-17 tex. så nog finns dom alltid. Men efterfrågan har ökat mycket dels så brukar inte objektiven finnas på lager, så man måste beställa.

Var inne en sväng på Fotohörnan Swefo (www.swefo.se) i Umeå idag, de hade båda kiten inne samt huset. Vet inte säkert hur det är med webbutiken, men de hade åtminstone ett par stycken som inte var uppbokade. Var fasligt nära att slå till själv, men avvaktar ett tag till ;)

Webbpriset för huset är 8295 kr, plus frak på en hundring eller så.

Sitter själv på jobbet och väntar ut den sista halvtimmen innan jag kan cykla iväg till fotohörnan och hämta ut mitt hus..

De verkar ha fått in ett rätt bra antal

Punkk skrev:
Nåt som också börjar bli slut överallt är Pentax-objektiv... Inte så mycket hemma i lager hos cyberphoto och scandinavian t.ex.

Andra Pentax objektiv än konsumentzoomarna har inte varit i lager hos någon svensk fotobutik på mer än 15 år! Så det är precis samma som det har varit ända sedan jag började med Pentax i slutet av 80-talet... Inget har förändrats. Man går till butiken, de beställer hos Pentax, objektivet kommer efter 3-4 dagar.

Eftersom Pentax fortfarande är ett litet märke så väljer butikerna att ej lagerföra de mer udda grejjerna, som objektiv (annat än konsumentzoomar) fortfarande betraktas som. Förhoppningsvis kommer detta att ändras nu när de faktiskt ser att det finns en efterfrågan...

Hälsar
R

Roland Mabo skrev:
Andra Pentax objektiv än konsumentzoomarna har inte varit i lager hos någon svensk fotobutik på mer än 15 år! Så det är precis samma som det har varit ända sedan jag började med Pentax i slutet av 80-talet... Inget har förändrats. Man går till butiken, de beställer hos Pentax, objektivet kommer efter 3-4 dagar.

Det stämmer nog, det kanske alltid varit så i Sverige. Får hoppas att det blir som du säger när DA16-50 släpps, tre-fyra dagars väntetid.

Ca 1980

Jag beslutade en gång att köpa Pentax M85 f2, åkte in till Stockholm och Tellus(butik), köpte och åkte hem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar