ANNONS
Annons

K10 och DS-fokuseringsskiva

Produkter
(logga in för att koppla)
köpte den på ebay och funkar bra, fast den börjar visa lite mörkare redan vid 3.2(får ev+2). annars funkar det bra med 50mm 1.4 FA. har en extra om nån vill ha.
 
hm...såg fel, trodde han frågade spliten.

ju, jag köpte till slut, den kinesiska version med tabben! :). jag vet inte om det är jag som inte kan den där med spliten, men det är inte lätt att fokusera, jag tittar istället runt cirklen, där det blir zickzack när man fokuserar fel. Genom att titta den o fokusera som kan jag bedöma om det är 100% rätt.

tittar ni så med?
 
Didgeridoohan skrev:
Jaha... Tänkte väcka den här diskussionen igen. Är lite nyfiken på hur ni som satt in LF/LL-60 i era K10D upplever att det fungerar. Hur är det med exponeringen, både för gamla och nya gluggar? Det verkar ju som om det fungerar bättre med gamla objektiv, men hur är det med nya?

Hej
Jag är fortfarande nöjd med min LL60. Funkar kanon med alla gammla gluggar nu.

Dom nya gluggarna jag har (DA 16-45, FA 50/1,4, Sigma 70-200/2,8 och Tamron 90/2,8) funkar helt utan problem. Som jag skrev i tråden Mats länkat till här ovan så tycker jag att jag får ett jämnare resultat även med dom nya. De problem jag upplevde där var att det blev en viss skillnad mellan dom olika objektiven. Vissa överexponerade och andra underexponerade.

//Lars
 
Mats Öberg skrev:
Lars Anmark skrev om detta tidigare i tråden och han hade inga problem. Kolla sidan 5 i tråden. Där finns lite matnyttigt.

// Matte

Jo, men jag tänkte att det kanske är någon som har något mer att lägga till nu när det har gått några månader...
 
ANNONS