Helgesson
Aktiv medlem
MattiasB skrev:
Har själv en Epson 3200 och så länge det gäller mellanformat så finns det inget annat alternativ om man ska hålla sig under 20 000:-. Den är helt enkelt kanon på mellanformat. Dock upplever jag den som halvdan på småbild. Duger knappt till webben, i alla fall inte när det gäller Velvia 50. Något bättre bilder erhålls med Provia 100 och Sensia har jag inte testat men kan tänka mig att den är ytterliggare lite lättare att få till. Mitt råd är att se sig om efter en Nikon LS-50 istället om man man är inne på småbild då den inte duger till detta.
Har lagt upp 2 stycken bilder på adressen nedan i 300dpi och 28x28cm. Rätt stora men annars är det ju ingen mening att ha dem som referens.
http://www.labrador.se/studio/
Bilderna som du refererade till såg ju rätt bra ut.Det enda som jag reagerade mot var att det såg lite väl mörkt ut i dom mörkare partierna. Jag har efter att ha konsulterat min fotohandlare ändrat mig. Det blir en dedikerad filmscanner. har kollat på Nikon coolscanner V.Den ser ut att göra rätt bra ifrån sig. Fotogubben är en gammal räv som verkar veta
vad han snackar om. han kunde lova strålande resultat för småbild med den scannern. Vi får se vad det lider.Han säljer den inte själv, så det var inget "säljsnack".
Senast ändrad: