Torda
Aktiv medlem
Jag köpte och byggde en dator 2013 från Inet som har fungerat fantastiskt bra, men nu börjar den prestandamässigt kännas lite trött och jag funderar på att skaffa en ny. Jag vill ha en tyst dator utan minsta blingbling, men som ska fungera bra att redigera bilder med, samt att den även får vara bra på att kunna hantera rörliga bilder.
Numera är jag inte alls insatt i vad jag ska ha för komponenter, men jag plockade i alla fall ihop en dator, som jag sedan fick hjälp från Inet att korrigera så att delarna enligt honom skulle passa bra tillsammans.
Har Ni som är insatta några synpunkter på valet av komponenter? Det finns lite mera utrymme prismässigt om det skulle behövas.
Numera är jag inte alls insatt i vad jag ska ha för komponenter, men jag plockade i alla fall ihop en dator, som jag sedan fick hjälp från Inet att korrigera så att delarna enligt honom skulle passa bra tillsammans.
Har Ni som är insatta några synpunkter på valet av komponenter? Det finns lite mera utrymme prismässigt om det skulle behövas.