Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Köpa iMac 27" i USA
- Trådstartare Pollock
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Kostar den mer än 4300 kronor ska man betala moms och ev. tull när man kommer till Europa.
Vill man inte det får man bli smugglare.
Pollock
Aktiv medlem
Kostar den mer än 4300 kronor ska man betala moms och ev. tull när man kommer till Europa.
Tack!
Detvar det jag befarade... antar att det är problematiskt att vara smugglare då det gäller en 27" dator
Cannavaro
Ny medlem
Hej,
Nu när dollarn är så himla låg vill jag åka till USA för att köpa en iMac 27" som jag har velat ha länge. Kan man göra det? dvs lägga ner den i en stor resväska utan att behöva skatta på den när man kommer till Sverige?
*den är 5000 kr billigare i USA!
Räknar du med den skatt man får betala i USA beroende på vilken stat du köper i?
Tex. i NY så ligger denna på ca. 8,5% som du betalar utöver det priset du finns på Apples hemsida.
Göran Larsson
Aktiv medlem
Om du vill ha svenskt tangentbord hittar du inte det i butikerna i USA, så det är också en extra kostnad.
En del stationära datorer från Apple har under åren levererats med nätdel som endast klarar 110V. Med en så stor marknad som USA kan det löna sig att använda komponenter som är 10 cent billigare. Jag vet inte hur det är med dagens iMac, men det är något man bör kontrollera innan man köper något nätanslutet från USA.
Jag tror att Apple har världsgaranti endast på portabla datorer. I så fall blir det dyrt att transportera en 27" iMac till USA för garantireparationer.
En del stationära datorer från Apple har under åren levererats med nätdel som endast klarar 110V. Med en så stor marknad som USA kan det löna sig att använda komponenter som är 10 cent billigare. Jag vet inte hur det är med dagens iMac, men det är något man bör kontrollera innan man köper något nätanslutet från USA.
Jag tror att Apple har världsgaranti endast på portabla datorer. I så fall blir det dyrt att transportera en 27" iMac till USA för garantireparationer.