Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa en D60.

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusL

Aktiv medlem
Jag ska köpa en D60 inom dom närmaste veckorna.
Här i Sverige så kostar den ca 31000:- och från Tyskland ca 26000:-. I varje nummer av tidningen Foto så är det en kille som annonserar ut billiga Canon-prylar. Han vill ha 24900:- för en D60. Är det någon som har handlat av honom? Köper han från USA, Tyskland eller....?
Han säger att allt är nytt och med full garanti.

Mvh
Magnus

Tror han kör med canons världsgaranti, medans du får europagaranti? när du handlar från Tyskland.

SKillnaden ? Vet faktiskt inte.

25000:- är ju ett riktigt bra pris..kolla bara senaste nummret av FOTO..

25Kkr är ett riktigt bra pris i Sverige och jag tror han är hyfsat seriös. Han har ju annonserat ganska många år nu. Dock ska man nog kolla upp garantin. Det är ju mycket pengar ändå och något slags garanti är ju inte fel. Dock kan man nog laga ganska mycket för de 6000:- mindre som den kostar OM den skulle krångla.
En annan fundering gäller leveranstiden. D60 säljer bättre än smör nu och det är MÅNGA som väntar på en...

Leveransproblem!

Jag har beställt en 100-400L för en månad sen och den har inte kommit. De handlare jag har pratat med säger att cannon inte kan leverera, de har haft stora problem med att få varor fron dem.
De har tydligen lagt upp ett enormt centrallager i holland för den nordiska markanden och det funkar inte så bra.

Jag ska ringa och prata med killen så får jag se.
Annars blir det från New York Camera i Tyskland.

I varje nummer av tidningen Foto så är det en kille som annonserar ut billiga Canon-prylar. Han vill ha 24900:- för en D60.
Kolla bara så att du får med laddare och alla tillbehör. Har hört talas om "billiga" handlare som inte inkluderar sånt, så det blir lika dyrt i slutändan om man har otur.

Angående leveransproblem

Jag misstänker att prblemet oftare ligger hos handlarna än generalagenterna. Vad gäller EF 100-400 så finns den i lager hos Scandinavian Photo, enligt deras hemsida.

Varför inte ta en billig biljett till NY, fixa ett rimligt hotell och köpa kameran där? Det kommer kanske att kosta lika mycket som att köpa lameran i Sverige ( 32 000 ) men då har du ju fått en spännande resa för pengarna också.

mvh Peter

Exakt vad jag har gjort :D och för att inte tala om hur mycket man kan plåta i den sta... Jag köper visserligen bara gluggar denna gången, men nästa gång blir det en D60. Flyget går om 2 veckor...:)

Men hur är det med garantin om man köper kamera / tillbehör i USA. Jag köpte en Canon G2 i Washington och frågade Canons svenska support hurvida garantin fungerarde här hemma. Enligt dom så gäller den INTE utan är bara giltig i USA och Canada.

Någon som vet annorlunda??

Jag tror att dom har två olika alternativ.

1. US warranty, vilket jag gissar är den som gäller i US och Canada

2. Worl wide, som är Canons egen världsgaranti

Ofta ser man två olika priser listade i annonser. Greymarket samt "vanliga". Vilket som är vilket vet jag inte, men det är ju lätt att ringa och fråga. Att Canon inte skulle uppfylla sin världsgarant verkar märkligt, men naturligtvis lär man få sköta och betala frakt till och från den svenska verkstaden själv vid problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar