Annons

Köpa en D60 från VARSOMHELT??

Produkter
(logga in för att koppla)

EdwardH

Aktiv medlem
Jag mailade lite företag i Österrike för att se om de kunde fixa en D60, 28-135IS och ett 1gb CFkort.

Majoriteten skickade inte utomlands. Andra ville att jag skulle ge de cash först och sedan skulle de skicka det.

Glodde lite på tyska sidor. Ingen har D60:n.

Allt jag vill göra är att beställa de tre sakerna och betala när jag får kameran i handen.

Frågan är: varifrån (i EU)?
 
Är det inte klokt att vänta någon vecka i alla fall tills man annonserar priset på "10D". Det spekuleras ju ikring att priset kommer hamna under D60's pris. Kan ju vara värt att ha lite is i magen och kanske spara lite pengar?
 
Probably.

Problemet är bara det att de kommer kanske att annonsera priset på 10D:n nästa vecka, men man får ändå vänta några månader på att få tag på en...
 
Och du kan inte vänta någon månad? I så fall är det bara att önska dig lycka till i jakten, men det kan nog vara svårt att hitta.

Om du väntar tills priset är annonserat så är det väl bara att du ringer till en handlare och sätter upp dig på väntelista så behöver inte väntetiden vara så lång ändå om du har tur.

/Anders
 
http://pixmania.de/

här säljer de d60 och jag finner deras site professionell och seriös. Deras frakt är inte heller dyr, snarare billig. 15 euro för hela EU är nästan billigare än vissa företag i sverige.
 
Den var ju dock inte "AVAILABLE" på 8-10 dagar.. eftersom Canon har slutat att tillverka den så kan det kanske vara svårt att få tag på dom.

/Anders
 
Kunde inte undvika att lägga märke till att allt som det stod Canon på skulle vara "AVAILABLE" inom 8-10 dagar...
 
Jo.

I Singapore kunde de bara få tag på dyra D60or. Hade de skickat hem den så hade priset för kameran + tullen + moms + allting gjort att kameran hade kostat lika mycket som här hemma.

Och jag har ingen lust att sitta och vänta på att de ska åka till USA (någon gång i Mars).

Vill gärna ha kameran... nu. Jag har väntat länge nog, tycker jag.
 
D60 har ju som bekant slutats tillverkas, enligt min fotohandlare ska uppföljaren bli billigare än vad D60 var. Han tror att mer info kommer snart.

/Maverick
 
Ifall du väntar tills priset på D10 kommmer, och det är samma eller lägre än priset på D60, så kommer de D60 som finns kvar att sjunka rejält i pris.

Så det kan vara värt att vänta på D10 för att få en billig D60. :)
 
Pratade med en Canonsäljare i förrgår som sa att han "officiellt" inte visste något om någon 10D men att den kommer ligga runt 20kkr när den kommer och att det är samma sensor i den som D60 ;)
 
Jag gick ett erbjudande att köpa en begagnad D60 för 21.500kr.

Det tyckte jag var för mycket och jag föreslog 20.000kr rakt av. Det ville inte ägaren ha.

Så jag tackade nej och så nu har jag suttit mig ner, svalt några isbitar och väntar nu på att se vad den här konstiga 10D-kameran kostar.

Och så lär jag beställa från technikdirekt.de.
 
Icke, sa Nicke!

gundj skrev:
Paniksäljer ägarna av DSLR nu?
Tycker det dyker upp många till salu nu.
Det blir dyrt att ligga på topp :)
Om det nu presenteras nya fina modeller i vår så kommer dom ju att vara stenålders i höst redan.

/ Gunnar
Köpsugen men snål :)

Nej, det gör "vi" inte - åtminstone inte jag. Jag säljer inte min D60 även om jag erbjuds det jag gav för den i somras. Den passar mitt sätt att fota perfekt.

Jag köpte den f.ö. inte "för att vara på topp" utan för att få ett bra arbetsredskap för min hobby. Brukar du köpa fotoprylar "för att vara på topp"?

Ha det!

/Janne (Snål numera pga tidigare köplust!)
 
Kan mycket väl vara så att vissa ägare försöker bli av med sina kameror nu för att de vill ha en ny modell. Men det är väl de som vill "ligga på topp" då.

Skrattar lite när jag läste annonsen på blocket.... Priset han angav, var ju hämtat från Canon Sveriges hemsida.. tror aldrig kameran har varit till salu för det priset ;)

Men allt är ju tillåtet om man vill ha sålt sin kamera.. det låter ju billigt :)

Skulle tro att det inte är många som kommer att vilja ge över 15kkr för en begagnad D60 när den nya modellen kommit ut (beroende på vad den kommer att kosta, naturligtvis).

MEN, det ska påpekas att D60 fortfarande är en bra modell...ny modell eller ej..
 
Jag håller helt med Jesper. Om en vecka är det troligen ganska svårt att få mer än 15000:- för en D60 i mycket gott skick. Rykten går att nya D10 kommer att kosta under 2000 Euro.
Ett "problem" är att Dxx spekulanter har oftast bra koll på priserna. Att försöka kräma ur ett högt pris för en beg. kamera går oftast inte så bra...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.