Annons

Köpa en D60 från VARSOMHELT??

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Icke, sa Nicke!

Loj skrev:
Nej, det gör "vi" inte - åtminstone inte jag. Jag säljer inte min D60 även om jag erbjuds det jag gav för den i somras. Den passar mitt sätt att fota perfekt.

Jag köpte den f.ö. inte "för att vara på topp" utan för att få ett bra arbetsredskap för min hobby. Brukar du köpa fotoprylar "för att vara på topp"?

Ha det!

/Janne (Snål numera pga tidigare köplust!)

Nej, jag menade inte dig, eftersom du inte säljer din, jag syftade "med lite lätt retsamhet" på det faktum att när D60 började dyka upp i ryktena så såldes det D30 dagen efter på blocket och nu kommer DXX och rätt många D60 är plötsligt till salu och knappt några D-Nikon.Blir kul att se vad som händer när nästa D-Nikon är på G.
Själv så skulle jag gärna se en D-Minolta så mina gamla fina gluggar passar. Fast jag ska villigt erkänna att *istD är frestande :)

Gunnar, lite sugen :)
 
Är också en av dem som gett en faslig massa pengar för en D60. Men och det är det viktiga för mig, jag ångrar mig inte en tum därför jag mer eller mindre kände att denna kamera var det rätta för mig och mitt fotosätt. Visst, jag håller också koll på nyheterna som duggar ganska tätt men att sälja min D60 kommer inte på tal. Jag kommer med stor sannolighet slita ut min D60 tills den faller isär och då först då så blir det något nytt intressant. Gluggarna behåller jag ju. Vi lever i en värld där det är meningen att vi skall konsumera på gott och ont och det som är nytt idag är passé imorgon men antingen så får man loss tummarna eller så lär de sitta där förevigt. Vad jag vill ha sagt för att ingen skall misstolka det är att vi kör det race som man tycker passar sig själv. Så jag önskar dig Edward lycka till i din jakt på ett fotoredskap som tillfredställer din behov, D60, D??? bara det blir det som du känner är rätt. //Ronney
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.