D.A.Ö
Aktiv medlem
Står inför en mindre angenäm situation, nämligen att försöka göra ett val mellan inköp av Nikon D200 eller lite ny optik... (Innan någon börjar föreslå att köpa både och så kan jag väl säga som så att det i dagsläget inte är budgeterat för det
D200 har jag "torrkört" och det är precis exakt den kamera jag vill ha, basta!
Å andra sidan, Sigma EX 14/2.8, Sigma EX 18-50/2.8 samt Sigma EX 70-200/2.8 skulle vara rätt fint att ha som komplement till den fasta 50/1.8 som jag är oerhört nöjd med...
En tanke är ju att uppgradera kamera, behålla nuvarande D70 som andrakamera och uppgradera optik i ett lite senare skede. Dock, ny optik kan man ju få levererat när som helst, ny kamera verkar man kunna få vänta till sommaren...
Hur skulle ni ha gjort!?
Mvh
André
D200 har jag "torrkört" och det är precis exakt den kamera jag vill ha, basta!
Å andra sidan, Sigma EX 14/2.8, Sigma EX 18-50/2.8 samt Sigma EX 70-200/2.8 skulle vara rätt fint att ha som komplement till den fasta 50/1.8 som jag är oerhört nöjd med...
En tanke är ju att uppgradera kamera, behålla nuvarande D70 som andrakamera och uppgradera optik i ett lite senare skede. Dock, ny optik kan man ju få levererat när som helst, ny kamera verkar man kunna få vänta till sommaren...
Hur skulle ni ha gjort!?
Mvh
André