Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa blixt i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas A

Medlem
Hej på er alla!

Jag har surfat runt på fotosidan ett tag nu i all min tysthet men nu har en fråga dykt upp som jag undrar lite över.

Det är så att jag har tänkt köpa en Canon 550ex från USA och undrar om det är något som man bör tänka på eller veta om.

Hur är det med feet vs meter, går det att ställa om? Hur fungerar garantin om jag köper USA-versionen från www.bhphoto.com?

Finns det något som jag kanske inte har tänkt på som kan överraska mig efter köpet?

MVH Andreas
 
Har just köpt mig en sådan. Batalade $ 299.- hos Adorama.com
Jo, det står i feet och går inte att ställa om tror jag. (Har dock inte lusläst bruksanvisningen) Tycker dock att det inte spelar stor roll om man inte bara kör manuellt hela tiden. (Annars är det ju inte så svårt att räkna om till meter heller)
Världsgaranti finns det. Gäller ett år.

/David
 
Har hört

Jag har hört att det ska finnas en liten brytare någon stans inne i batterifacket. Kan du kolla på din 550ex om det finns en brytare där dom kan fixa omställning från feet till meter.

MVH Andreas
 
Det verkar stämma för jag har fått det bekräftat på dpreview.com. Det ska finnas någon liten switch i batterifacket.

/Andreas
 
Blixt från USA

Hej!
Jag har köpt en 550EX i NY. Inuti batterifacket
sitter en switch som man kan ställa in feet eller
meter. En riktig kanonblixt.

/Roffan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.