KanonCanon
Aktiv medlem
Ser bra ut! ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oscar skrev:
Jag är intresserad av en dig kamera som klarar höga iso utan att bilderna blir bedrövliga. Är effekten av brus lika charmig som stora korn gör det dock inte så mycket. Efterssom ljusstyrkan på objektivet hos 7i är ganska dålig kommer jag nog fota mycket med iso 800. Är bruset mycket tydligt vid en sådan inst. och hur är det för E-20?
Kim7i skrev:
D30 är inte intressant p.g.a att det är en systemkamera, (tung, klumpig och känslig för smuts) använder endast 100ISO, vilket har minimalt brus på 7i/7, även 200ISO har mycket lågt brus på 7i/7.
det mesta av kåpan är av metall och inte plast som jag felaktigt skrev tidigare, de flesta knappar och manuella fokusringen plus sökare är dock av plast, likaså greppet och yttre delen av zoomen, resten är av metall, d.v.s större delen av kåpan.
Tack, Zlice och alla andra för kommentarerna!
angående skörhet på 7:an så är konstruktionen förbättrad på 7i.
mvh
/Kim
Herman_D skrev:
jag svarade på oscars inlägg längre upp på sidan där han frågade efter en kamera som är bra på högre isos.
Om du med klumpig menar ingenpocketkamera så håller jag med, men hanteringen av kameran är ju ruskigt smidig annars.
Känslig för smuts är det minsta den är, visst du kan få lite smuts på spegeln men det gör ju inget. Smuts på censorn är väldigt ovanligt.
Som jag förstår vill Oscar ha en kamera med lite brus på ljuskänsliga iso800? Inte iso 100 eller 200. Isåfall är ju t.ex. en begagnad D30 bra. Iso 400 har den ju i princip inget brus, 800 väldigt lite, men inte störande.
Mvh