Annons

Köp av kamera. Hjälp.

Produkter
(logga in för att koppla)

CassandraGemeni

Ny medlem
Har varit sugen på en Canon 350D länge nu.
Det som hindrat är ekonomin...

Har dock hittat Olympus E-500.
Frågan är 350D bättre eller är dom någorlunda lika?

Jag är amatör fotograf och kommer använde den mest till att fota..resor (Fjällen osv) och konserter.

jag brukar säga som så att har man svårt att fåihop det till en systemkamera så kanske man ska avstå och vänta.. anledningen till detta resonemang är att halva poängen med systemare är att man kan byta objektiv... en kompaktkamera har i regel idag enorma bränviddsomfång, medans köper du en tex 350D med kit 18-55 så är du låst sedan på det.. hur mkt du än vrider o vänder på det...

jag lägger mig verkligen inte i din ekonomi ;) detta är bara ett tips i all välmening.

Men köper man systemare så bör man också ha så att man kan köpa kanske 2 objektiv..gärna fler. Vissa säger då att ja men jag kan köpa min kamera nu och spara till objektiv lite senare... jag skulle säga tvärt om.. spara pengarna och köp kameran när du kan köpa 2 bra gluggar och sedan spara lite till 3 gluggen... utvecklingen går nämligen så fort att köper du din kamera nu och väntar med gluggar i 1-2 år så är din kamera som du så surt har sparat till sedan läge omsprungen av både 1 och 2 nyare och bätre modeller.

men köper du en kamera så kan jag nämna att 350D är en utmärkt kamera! säkert den andra också, men den har jag aldrig provat

köp begagnat och kom ihåg att det finns 100 canonobjektiv på ett olympus. Båda kamerorna tar fina bilder(jag hatar det uttrycket). Som nybörjare har du turen att det är du som är den svaga länken och den är billig att uppgradera.

Jag håller med tidigare talare. Ville bara tillägga att 300d också kan vara ett alternativ samt att om du letar begagnad på tex blocket kan du nu och snart pruta ganska ordentligt. Canon kommer med nya modeller inom en månad och det borde betyda att teknik freaks som jag själv vill uppgradera sig. Se bara till att få en som inte har gått allt för många bilder.
På detta sätt har du också råd att köpa bättre linser. Mitt absolut, tveklöst bästa råd är: köp ett billigt hus men dom bästa linserna du någonsin kan.
MVH
Niclas

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto