Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Justeringspenseln i LR - hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Använder LR och använder ofta justeringspenseln. Just nu vet jag inte vad jag gjort. I vanliga fall har jag exponeringen i penselverktyget stående på -2 så ser jag var jag målar med penseln. Oftast är det också just exponeringen jag sen justerar men nat-vis inte till just -2. När jag nu målar blir det ljusrött och funktionen på penseln är inte den jag brukar ha. Förstår att jag ändrat ngt av misstag, men jag hittar inte vad. Hjälp please

Använder LR och använder ofta justeringspenseln. Just nu vet jag inte vad jag gjort. I vanliga fall har jag exponeringen i penselverktyget stående på -2 så ser jag var jag målar med penseln. Oftast är det också just exponeringen jag sen justerar men nat-vis inte till just -2. När jag nu målar blir det ljusrött och funktionen på penseln är inte den jag brukar ha. Förstår att jag ändrat ngt av misstag, men jag hittar inte vad. Hjälp please

Hittade orsaken just!

Bocka ur Show Selected Mask Overlay om du inte vill se var du har använt penseln, vilket är funktionen av det röda.

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    25.1 KB · Visningar: 167
ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto