Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Julia in Action

Produkter
(logga in för att koppla)
mill skrev:
vad tycker ni om playboys bilder då? klassas de som porr?

En del av bilderna som publiceras i playboy (och det ska nämnas att jag i stort sett aldrig läser playboy så jag spekulerar ganska mycket här) känns ganska porriga, fast det finn ju givetvis väldigt fina bilder som jag inte tycker känns likadana.

Det är la som så att det finns ingen klar definition av vad som är porr och vad som inte är det, det finns nog många uppfattningar dock.

mvh Anders
 
Jessica_ skrev:
Därför att det helt enkelt handlar om att göra något med finess.

Visst kan det vara så, men är inte spannet för vad som skall anses vara finess, snyggt, vulgärt, porrigt, förnedrande osv något som är rejält utsträckt. Olika individer har ju olika gränser för vad som är ok, för min del så är blottade kön samt tex självstympningsbilder klart över gränsen för vad som jag anser skall visas på FS.

Men samtidigt vet jag att det är andra som är av annan åsikt och det är något jag får acceptera så länge de håller sig inom lagen då jag vill leva i ett fritt samhälle där människor tillåts att ha olika åsikter.

Christian
 
Jessica_ skrev:
Därför att det helt enkelt handlar om att göra något med finess. Nakenhet är vackert så länge man har ett syfte, ett budskap, och kan leverera det. Gällande den raderade bilden, så kändes det mest som att fotografen ville provocera. Kanske hade det blivit andra kommentarer om han hade skrivit en bildtext till.


Men det var kanske provokation han ville åstadkomma och då har han ju onekligen lyckats.

/ Marcus
 
HDFS) (KGS skrev:
Här e Julia
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=74722
fast inte just den bild där hon e "in action" den får ni tänka er, ni som missade den ;-)

Jag tycker det är intressant att andra typer av bilder där folk har synpunkter på ljuset, kapade händer osv inte kommer i närheten av så låga betyg som den här fått. Vad beror det på, är hon för snygg, har hon för fin kropp?

/Johan
 
Det är klart vi inte ska ha porr på fotosidan.

Nu har jag inte sett just den här bilden så jag kan inte avgöra om jag tycker det är porr eller inte. Jag hoppas och litar på att redaktionen tar vettiga beslut.
 
Nu börjar minnet av bilden blekna.
Men jag är förundrad över kommentarerna jag läste. Chockad faktiskt.

Jag gillar inte att man såg muffen här på FS (vet inte varför egentligen om jag tänker efter, jag känner mig rätt avspänd inför nakna kvinnor) och jag tycker ansiktet var lite stelt.

Men annars var det snyggt jobbat. Snällt ljus med en intressant miljö. Sätt på henne en brudklänning och betyget hade nog hamnat på 3,96.
 
Intresset verkar ju var ruskigt stort på sånna här bilder, det var ju hundra-tal som hann titta på den bilden, och den andra som las ut i det här forumet har ju över 2000 tittat på. Jag menar en bild på en påklädd kvinna eller vad som helst, som är tekniskt många gånger bättre får ju aldrig så många besökare och kommentarer. Så vill man ha uppmärksamhet så verkar ju nakna kvinnor funka bra. Och då är det nog svårt att få bort det också tror jag. Finns väl alltid dom som vill ha uppmärksamhet, och då är det ju uppenbarligen väldigt lätt att få det genom att lägga ut bilder på lättklädda damer.
 
Ricke skrev:
Så vill man ha uppmärksamhet så verkar ju nakna kvinnor funka bra.

Nakna killar funkar rätt bra, kanske inte lika bra som tjejer men mina två (ganska harmlösa) bilder har ganska många träffar, betydligt mer än andra bilder som jag tagit och som jag är mycket mer stolt över...

Fördelen är ju klart att fler kanske kolla på ens andra bilder osså, fast det verkar vara väldigt mycket de där två ändå.

mvh Anders
 
så vitt jag vet är definitionen(stavas det så?) på porr att en sexuell handling skall dokumenteras i bild. rätta mig om jag har fel
 
Vad är det för bild alla pratar om? Den finns ju inte kvar, hur kommer det sig att tråden fortfarande existerar?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.