ANNONS
Annons

Julia in Action

Produkter
(logga in för att koppla)
NixXxoN skrev:
Hur har det blivit så här? Nån som har en teori?

Den där bilden hade väl inga könsorgan blottade, den var svartvit OCH kornig (så det är klar konst).
Då kan den väl inte uppröra:)
Det som jag tycker är upprörande är att det är svårt att se vilken kamera han har så jag kan skaffa en likadan och få en sån brud med:)

jag förstod inte riktigt vad du undrade, undrade du hur det inte blivit panik i norge eller menade du hur man generellt blivit fördömmande?

Bara en tanke att den inte hade funkat i Sverige, skrik om förtryck o förbud o att den inte är lämplig hade det blivit medans man i Norge har en lugn diskussion om bilden o lite runt omkring den. Varför Sverige har blivit så moralistiskt var min fundering.

FILM) (Parcifal skrev:Jag beklagar om jag inte är tillräckligt specifik.

Jag skulle nog ha använt samma benämning, insåg just att det är kanske ett utav de grundläggande problemen. Skillnaden i synen på olika kroppsregioner, om jag ser nån som petar en person i ögat så skulle jag inte tycka att det är korrekt att säga att han petas i munnen. Däremot så tyckte jag initialt att det var en korrekt organbenämning av Parcifal.
Att reducera kvinnans underliv till slida är en grov förenkling som nog i bästa fall är okunskap, tyvärr så är det inte det i mitt fall utan för mig så är det väl mer att jag i bakhuvudet anser att det inte behövs särskiljas.

Nån har sagt att moral är känslan vi handlar efter, etik är diskussion av moral.
Så att vi i Sverige är moraliska beror nog på att vi saknar förnuft och argument, detta löser vi med förbud. Förbud behövs om det inte finns förnuft (som pekar i samma riktning som förbudet).
Min gissning är att det är religionen som har rått rätt kraftigt i Sverige som har efterlämnat en slags förbudsmentalitet som tillämpas ivrigt på alla områden. Särskilt på sexualrelaterade områden märks det tydligt, ingen diskussion förekommer utan ofta är det bara den politiskt korrekta åsikten framförs och bankas in.

NixXxoN skrev:
Jag hittade DENNA på foto.no och läste en del av inläggen o tänkte att Sverige har en otrolig moralpanik.

ha ha den gode Haiman förnekar sej sällan, men moralpaniken är garanterat större på foto.no än de flesta svenska fotositer. Tro mej ;-)

ojojoj

Tycker det är så roligt det här med nymoralistiska småtaänkare o påvar.. heh

Många på fotosidan är ju ganska så överrens om att Anders Petersén och J.H Engström är bland de främsta fotografer vi har här i Sverige, men jag kan ge mig fan på att om nån av dessa fotografer tog sig ett litet alter ego o la upp en bild här på fotosidan, så skulle det storma i kaffekoppen igen.
-Det skulle skrikas porr, snusk, förtryck och annat hemskt om den fotografens bilder - ja om nån av dem la upp opublicerat material av samma starka karaktär som de ofta jobbar med.

Undrar just hur många det är som har deras böcker i bokhyllan, beundrar deras stil och lovordar dem men samtidigt fnyser porr, snusk och omoral åt mindre kända fotografer om de lägger upp liknande material här...

-Vad jag vill komma till är att det råder en fet dubbelmoral här på FS o det gillar jag inte.
Gillar man inte en bild - skriv det till den som har gjort det i form av en bildkommentar - häxbål hör forntiden till.
Häxbål är precis vad jag tycker det är när nån ska smutskastas för att de tagit en annorlunda bild på en naken människokropp - det mest naturliga som finns...

Och snaälla ni som kommer att klippa o klistra i form av citat av det jag skrivit nu - ta med all min text i era citeringar, meningar taget ur sitt sammanhang kan betyda vad som helst..

Det e väl inte ofta man ser nån reagera nymoralistiskt på FS, eller har jag missat nåt?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar