Maverick
Aktiv medlem
Re: Fredrik Johansson:
Jag är benägen att hålla med fast samtidigt så tror jag att det är en kunskapsfråga. Sedan är det inte hela världen att det inte blev exakt det man tänkt sig.
Kärnan ligger i att planera sitt fotograferande. Till det hela är att man hela tiden ger sig själv feedback. Varför blev det inte som jag tänkt mig? Jo bakgrunden kanske är för ljus. Kan jag lösa det i kopieringen eller ska jag tänka ett varv till nästa gång jag ger mig ut och försöker igen.
Jag tror det är väldigt få som spontanutvecklar sig efter en stund.
Mvh
Maverick
MartinG skrev:
Det enda man kan vara säker på när man har fått en fotoidé och tänkt sig/planerat att fotografera något speciellt är att det ALDRIG blir som man tänkt sig.
Man har bilderna i huvudet innan och det är de här inre bilderna som driver en, men när man väl kommer "dit" så stämmer de aldrig, på gott och ont. Beror kanske lite på vad man fotar, men...
Jag är benägen att hålla med fast samtidigt så tror jag att det är en kunskapsfråga. Sedan är det inte hela världen att det inte blev exakt det man tänkt sig.
Kärnan ligger i att planera sitt fotograferande. Till det hela är att man hela tiden ger sig själv feedback. Varför blev det inte som jag tänkt mig? Jo bakgrunden kanske är för ljus. Kan jag lösa det i kopieringen eller ska jag tänka ett varv till nästa gång jag ger mig ut och försöker igen.
Jag tror det är väldigt få som spontanutvecklar sig efter en stund.
Mvh
Maverick