Jag tycker det är fel av fotosidans redaktion att plocka bort "Julia in Action".
Jag vill inte angripa redaktionens rätt att plocka bort bilder. De har sina visioner om sidan och ett övergripande ansvar för innehållet. Och fotosidan är ur de allra flesta synvinklar en stor succé som redaktionen/grundarna skall ha all heder av.
Hur jag än anstränger mig kan jag inte bli upprörd över Julia in Action. En naken person i en utmanande pose. Provocerade, ja. Porrig, kanske. Konstnärlig, kanske. Som har sagt tidigare här tolkas bilden olika av olika människor. Men är det en anledning att "censurera" en bild i en community som går ut på att dela med sig av sina bildalster och låta andra fotointresserade kritisera dem.
Med den (utmärkta) grundidén tycker jag att man måste ha högt till tak när det gäller bildinnehållet. Likaså måste alla medlemmar tåla att vissa bilder som laddas upp kan upplevas som stötande för den enskilde medlemmen. Annars tycker jag att man får nöja sig med att titta på sina egna bilder.
De diskussioner som förts angående nakenbilder och "flickfotografi" har gjort att jag -som relativt långvsrig medlem - upplever att sidan i vissa stycken är på väg in i att bli "Politik- och moralsidan" istället för fotosidan. Intressanta ämnen att diskutera, men inte om det resulterar i att jag är osäker på om jag kan ladda upp en bild på en naken människa (jag har inte laddat upp några nakenbilder så ni behöver inte kasta er på min profil
.
Till fotosidans redaktion: Jag uppskattar ert arbete och tycler att ni har gjort en fantastskt jobb med fotosidan. Jag respekterar att ni enväldigt tar bort bilder när ni bedömer att det bör ske och inser att detta innebär svåra gränsdragningsproblem. Men jag tycler att ni i det här fallet har varit för snäva i er gränsdragning.
Mvh
F