elmfeldt skrev:
Den formuleringen har inte med regelverket att göra utan är en forumlering för att vi skall kunna radera utan att alltid behöva motivera.
David! Länge i denna diskussion hade du mina sympatier. Jag gillar FS och tycker som flera har påpekat att ni som driver denna sida skall bestämma reglerna och vilka bilder som skall publiceras.
Men det argumentet verkar du inte lyssna på. Istället hänvisar du hela tiden till "regelverket". Det är ju ett regelverk som du själv bestämmer över och inte ska vara slav under.
I regelverket finns ju passusen ovan som tillåter borttagning av både "skära" och "Julia". Men trots stt den står under regler så säger du nu att den inte har med regelverket att göra. Är det fler av reglerna som inte har med regelverket att göra?
Sen anklagar du andra i diskussionen för att läsa dina inlägg som fan läser bibeln. Men själv vrider och vänder du på det andra skriver och säger att du "inte förstår" vad personerna menar trots att det är väldigt uppenbart det de skriver.
Allt handlar ju om viljan hos er som driver FS. Att gömma sig bakom regelverket istället för att ta beslut tycker jag är lite fegt. Vill du ha lemlästade kroppar på din sida så säg det och stå för det. Skyll inte på regelverket som du själv skrivit.
Att sen påstå att vissa personer blir upprörda över string eller över kattbilder och undra vems känslor som skall styra tycker jag är lite konstgjord andning till debatten.
Naturligtvis skall DINA känslor styra. Med omdöme och sunt förnuft (som jag är alldeles övertygad om att du har i stora mängder) så kommer det att räcka långt.
Du har flera gånger försökt få debattörerna att definiera porr. Ingen har lyckats ge dig en definition som du är nöjd med. Så med avsaknad av definition kan det ju inte vara med den regeln i regelverket Julia plockades bort, utan med stöd av den som inleder detta inlägg. Även om jag själv aldrig skulle komma på tanken att kalla denna bild för porr så accepterar jag att du utifrån DINA ställningstaganden tog bort bilden om du tycker att den inte passar. Med eller utan regelverk så fattades det ett beslut som leder till en lång debatt som du är beredd att ta. Det är bra.
Prova nu att säga att "Skära passar inte på min sida och jag utnyttjar min rätt att ta bort den utan motivering" så får vi se hur många som blir upprörda. Jag tror du skulle få mer beröm för ditt goda omdöme än negativ kritik.
Så, David, sluta att gömma dig bakom regelverket och använd ditt goda omdöme när du plockar bort ett FÅTAL bilder så kommer säker alla att acceptera ditt agerande.
/Leif